اعمال قوانین جدید سیاتل برای کاهش کربن در ساختمان‌ها

شهرداری سیاتل در ایالات متحده آمریکا از اعمال قوانین جدیدی برای تحقق هدف صفر کربن خبر داده و مدعی شده است تا چند دهه آینده تولید گازهای آلاینده را از مجتمع‌های مسکونی و سازه‌های تجاری به صفر خواهد رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آن‌جا که سازه‌های شهری نقش مهمی در انتشار گازهای گلخانه‌ای ایفا می‌کند، توجه به آن‌ها در طراحی شهری می‌تواند به‌طور شگفت‌انگیزی زمینه را برای تحقق اهداف صفر کربن هموار کند. سیاتل یکی از شهرهای آمریکایی با بیشترین نرخ آلودگی هوا به‌حساب می‌آید که بیش از یک‌سوم انتشار گازهای گلخانه‌ای آن مربوط به سازه‌ها و زیرساخت‌های شهری است. در این راستا، شهردار سیاتل بالاخره پس از دو سال تلاش مداوم و همکاری با اعضای شورای شهر به وضع قوانین جدیدی برای ساخت و ساز شهری پرداخته که به دنبال آن قرار شده است انتشار گازهای آلاینده ناشی از احداث سازه‌های جدید در هر سال کاهش قابل‌توجهی را تجربه کند و نسبت به سال ۲۰۰۸ به میزان ۲۷ درصد کمتر شود تا در نهایت تحقق هدف صفر انتشار کربن را تا سال ۲۰۵۰ تسهیل کند.

اعمال قوانین جدید سیاتل برای کاهش کربن در ساختمان‌ها

رویکرد سیاتل برای تحقق هدف صفر کربن

الکتریکی‌سازی احداث ساختمان‌های جدید یکی از مهم‌ترین اقداماتی خواهد بود که به کاهش انتشار کربن در شهر کمک زیادی خواهد کرد، با این حال امکان پیاده‌سازی آن در سازه‌های کنونی وجود ندارد و سوخت فسیلی مورد نیاز برای تأمین گرما و سرمای آن‌ها نقش مهمی در افزایش آلودگی شهر ایفا می‌کند. به همین دلیل، مدیران سیاتل قوانینی نیز برای سازه‌های قدیمی وضع کرده‌اند که بر اساس آن، مصرف انرژی باید تا حد ممکن بر نیروی تجدیدپذیر مبتنی شود که دستیابی به این هدف از طریق نصب پنل‌های خورشیدی و سایر موارد مشابه محقق خواهد شد.

پیش از این نیز برنامه‌ریزان سیاتل به وضع قوانینی پرداختند که مدیران واشنگتن برای مصرف انرژی تجدیدپذیر در شهر اعمال کرده‌اند، اما بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده این اقدام تنها کاهش چهار درصدی انتشار گازهای آلاینده را از سازه‌های شهری تا سال ۲۰۳۰ به دنبال خواهد داشت.

استانداردهای جدید (شامل الکتریکی‌سازی فرآیندهای ساخت‌وساز در ساختمان‌های جدید و تولید انرژی تجدیدپذیر در سازه‌های قدیمی) برای حدود ۴۱۰۰ سازه شهری، شامل ۱۸۸۵ آپارتمان و ۱۶۵۰ ساختمان غیرمسکونی اعمال شده است که اغلب آن‌ها در مرکز شهر قرار دارد و کاهش انتشار کربن ناشی از این سازه‌ها می‌تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی شهروندان ایفا کند.

کد خبر 670068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.