آغاز عملیات لایروبی و پاکسازی رودخانه النگدره

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از آغاز عملیات لایروبی و پاکسازی رودخانه النگدره خبر داد و گفت: لایروبی رودخانه در راستای جلوگیری از سیلاب شهری، رسوب‌گذاری شن و ماسه، انتقال ایمن، بهینه‌سازی بستر رودخانه و جمع‌آوری ضایعات و زباله‌های انباشت شده آغاز شده است.

احمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از عملیات لایروبی و پاکسازی رودخانه النگدره خبر داد و اظهار کرد: لایروبی و پاکسازی بستر رودخانه‌های سطح شهر گرگان با اعتباری حدود شش میلیارد ریال از سطح منطقه دو آغاز شده است.

وی افزود: پاکسازی و لایروبی رودخانه در راستای جلوگیری از سیلاب شهری، رسوب‌گذاری شن و ماسه، انتقال ایمن، بهینه‌سازی بستر رودخانه و جمع‌آوری ضایعات و زباله‌های انباشت شده از سطح منطقه دو آغاز شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری گرگان از شهروندان خواست با توجه به هزینه‌های بالای لایروبی و با توجه به آغاز پاکسازی بستر رودخانه از ریختن هرگونه زباله و ضایعات به داخل جداول و کانال‌های منتهی به رودخانه‌ها، جدا خودداری کنند.

سالاری اضافه کرد: ریختن زباله علاوه بر آلودگی زیست‌محیطی و بصری باعث انتشار بوی نامطبوع از بستر رودخانه می‌شود و انجام لایروبی به صورت دوره‌ای لازم است.

به گزارش ایمنا، با توجه به گرم شدن هوا و در راستای جلوگیری از انباشت زباله در بستر رودخانه که منجر به متصاعد شدن بوی نامطبوع از آن می‌شود لایروبی این مسیر به طور مستمر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

کد خبر 670039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.