روس‌ها به حذف تیم ملی والیبال این کشور از رده‌بندی جهانی واکنش نشان دادند

روس‌ها پس از حذف تیم ملی والیبال کشورشان از رده‌بندی دنیا توسط فدراسیون جهانی، عصبانیتشان را علنی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فدراسیون جهانی والیبال در جدیدترین رده‌بندی خود تیم ملی مردان روسیه را از جدول رنکینگ جهانی حذف کرد و اسپورت‌اکسپرس روسیه در واکنش به این اقدام فدراسیون جهانی نوشت: "روسیه از ریتینگ والیبال حذف شد، این موضوع برای انتخابی المپیک بد است! فدراسیون جهانی والیبال از اصلاحات متعددی در این رشته ورزشی خبر داده است."

ناخوشایندترین آن‌ها این است که جایگاه تیم‌های ملی روسیه و بلاروس دیگر در رده‌بندی جهانی منعکس نخواهد شد. تا به‌حال رتبه جهانی تیم ملی والیبال روسیه ثابت بود و روس‌ها جایگاه بالایی در رده‌بندی جهانی داشتند و این باعث امید در تیم ملی شده بود تا ملی‌پوشان والیبال روسیه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور داشته باشند. با این حال، پس از پیگیری لهستان به نظر می‌رسد کورسوی امید والیبال روسیه از بین رفته است.

این رسانه روس ادامه داد: پیش از این، رسانه‌های لهستانی از سیستم امتیازدهی تیم‌های والیبال انتقاد می‌کردند؛ چرا که با این سیستم، تیم ملی والیبال روسیه بدون شرکت در مسابقات رسمی در رتبه برتر جهان حضور داشت. دو تیم روسیه و بلاروس از حضور در مسابقات رسمی تعلیق شده‌اند و امتیازهای آنها ثابت است. با این حال، ممکن است رتبه آنها به دلیل نتایج سایر تیم‌ها تغییر کند.

اسپورت‌اکسپرس روس نوشت: نایب‌رئیس اتحادیه والیبال لهستان، علت نارضایتی خود را توضیح داد و گفت که اگر فرض کنیم روسیه به مسابقات برگردد، می‌تواند با رتبه‌بندی جهانی به المپیک برسد که این موضوع درست نیست!

این رسانه نوشت: حال مشخص نیست که با توجه به حذف روسیه از رنکینگ جهانی، این تیم می‌تواند به المپیک ۲۰۲۴ پاریس برسد یا خیر؟ البته هنوز هم کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص حضور روسیه در المپیک ۲۰۲۴ تصمیم نهایی را نگرفته است.

رده‌بندی ۱۵ تیم برتر والیبال جهان پس از حذف روسیه:

۱- لهستان ۳۷۴.۲۸ امتیاز

۲- آمریکا ۳۶۴.۸۲ امتیاز

۳- برزیل ۳۶۲.۳۷ امتیاز

۴- ایتالیا ۳۴۹.۹۰ امتیاز

۵- فرانسه ۳۲۹.۲۷ امتیاز

۶- ژاپن ۳۲۴.۰۸ امتیاز

۷- آرژانتین ۲۹۳.۷۳ امتیاز

۸- اسلوونی ۲۹۲.۲۵ امتیاز

۹- صربستان ۲۶۲.۳۹ امتیاز

۱۰- هلند ۲۴۴.۲۹ امتیاز

۱۱- ایران ۲۴۱.۰۵ امتیاز

۱۲- کوبا ۲۱۱.۸۲ امتیاز

۱۳- ترکیه ۲۰۳.۱۶ امتیاز

۱۴- اوکراین ۱۹۶.۲۸ امتیاز

۱۵- کانادا ۱۷۹.۷۱ امتیاز

کد خبر 670034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.