استقبال خوبی از مسابقات بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی استان شده است

مسئول کمیته ورزش‌های الکترونیک ورزش‌های همگانی استان اصفهان، گفت: سال ۹۳ اولین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی را در اصفهان برگزار کردیم، سال ۹۴ هم رقابت‌های انتخابی کشور را داشتیم و بعد از آن دیگر مسابقه رسمی در اصفهان برگزار نشد تا اکنون که از هجدهم تا سی‌ویکم خردادماه ثبت‌نام داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مهدی کاظمی امروز _سه‌شنبه ششم تیرماه_ در نشست خبری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی استان اصفهان (امپراطور فیفا ۲۰۲۳) در رابطه با این مسابقات، اظهار کرد: بازی‌های رایانه‌ای در همه دنیا و کشور ما هم‌گیر شده است، از رده سنی پایین تا بالا که با موبایل خود بازی می‌کنند، مخاطبین ما محسوب می‌شوند. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان متولی‌های رشته ما هستند که تقسیم کار کردند.

وی افزود: اصفهان پایتخت گیم کشور شناخته شده که گیمرهای ما مقام قهرمانی جهان را به دست آوردند، طبق آمار ۳۴ میلیون گیمر در سطح کشور داریم، ۵۹ درصد آقا و ۴۱ درصد خانم هستند که میانگین سنی آن‌ها ۲۳ سال است. گیمرها به سه دسته تقسیم می‌شوند، یکی تفننی که در هفته بین پنج تا هفت ساعت بازی می‌کنند، دیگری بین هفت تا ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند و آخری هم حرفه‌ای که بیش از ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند.

مسئول کمیته ورزش‌های الکترونیک ورزش‌های همگانی استان اصفهان با بیان این‌که کمیته ورزش‌های الکترونیک چهار زیر مجموعه دارد، گفت: بازی‌های کنسول، موبایلی و رایانه‌ای، رباتیک و ماشین کنترلی (زمینی، آبی و هوایی) زیر نظر کمیته ورزش‌های الکترونیک فعالیت می‌کنند. سال ۹۳ اولین دوره مسابقات انتخابی تیم ملی را در اصفهان برگزار کردیم، سال ۹۴ هم رقابت‌های انتخابی کشور را داشتیم و بعد از آن دیگر مسابقه رسمی در اصفهان برگزار نشد تا اکنون که از هجدهم تا سی‌ویکم خردادماه ثبت نام داشتیم. باتوجه به تجربیات قبلی فکر می‌کردیم حدود ۱۵۰ نفر ثبت‌نام داشته باشیم، اما استقبال با شکوه و غافل‌گیرکننده‌ای شد و ۴۸۲ نفر ثبت‌نام کردند. مسابقات فیفا را انتخاب کردیم، زیرا این رشته زیر نظر فیفا است و در مسابقات هانگژو مدال دارد.

وی با اشاره بر اینکه تمام باشگاه‌های مطرح دنیا در بازی‌های رایانه‌ای یک تیم دارند، اظهار کرد: جلسه‌ای با باشگاه‌های ورزشی اصفهان داشتیم که پیشنهاد دادیم هر تیمی یک تیم در بازی‌های رایانه‌ای هم داشته باشد تا نخست لیگ استان را تشکیل دهیم و سپس درکشور آن را رواج دهیم.

کاظمی اضافه کرد: مسابقات بازی‌های رایانه‌ای قهرمانی استان اصفهان هشتم و نهم تیرماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب برگزار می‌شود، پنج نفر بانو در این رقابت‌ها حضور دارند که قرار شده به همه آن‌ها جایزه اهدا کنیم. هزینه این مسابقات ۲۰۰ میلیون تومان شده و برای ثبت‌نام از هر نفر ۵۰ هزار تومان گرفتیم.

کد خبر 669952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.