صبحت‌های مهم ستاره‌ای که از لیگ‌برتر به الهلال عربستان پیوست‌

کالیدو کولیبالی درباره تصمیم خود برای ترک چلسی پس از تنها یک فصل و پیوستن به الهلال توضیحاتی ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کالیدو کولیبالی مدافع مرکزی سنگالی با انتقال ۲۰ میلیون پوندی (۲۵ میلیون دلاری) به عربستان سعودی پا به خاورمیانه گذاشته است. او در الهلال پول هنگفتی را کسب خواهد کرد و معتقد بوده که بهترین تصمیم را برای خودش و خانواده‌اش گرفته است.

کولیبالی به رسانه کوریره دلو اسپورت گفته است: «به دلایل زیادی از تصمیماتم راضی‌ام. من مسلمان هستم و در کشور مناسب زندگی خواهم کرد. خوشحالم که در لیگی بازی می‌کنم که در حال پیشرفت است و امیدوارم بتوانم به عربستان و الهلال کمک کنم تا در ورزش فوتبال، تاربخ‌سازی کنند. من می‌توانم به خانواده ام، والدین و پسرعموهایم کمک کنم تا خوب زندگی کنند، و البته فعالیت‌های اجتماعی سازمان غیردولتی خود را در سنگال حفظ خواهم کرد. ما با ساخت یک کلینیک اطفال در روستایی که پدر و مادرم در آن متولد و ازدواج کردند، فعالیت خیرخواهانه شروع کردیم که به آن "نگانو" می‌گویند.»

کولیبالی زمانی که در سال ۲۰۲۲ ناپولی را به مقصد چلسی ترک کرد، به عنوان یکی از بهترین مدافعان جهان در نظر گرفته می‌شد، اما او تنها ۳۲ بازی برای آبی‌ها انجام داد. کالیدو ادعا می‌کند که پشیمان نیست و در مورد دوران حضورش در انگلیس اضافه کرد: «من هیچ تضمینی برای بازی کردن منظم [در چلسی] نداشتم، همیشه حرفه‌ای بودم اما دوست ندارم روی نیمکت بنشینم و کاری انجام ندهم. من جایی را ترجیح می‌دهم که در آن تحت نظر و در مرکز پروژه باشم و بتوانم به بازیکنان جوان کمک کنم. لیگ‌برتر انگلیس فوق‌العاده است و بازیکنان بزرگی در آن حضور دارند.»

آنها از من انتظار داشتند همان کولیبالی ناپولی باشم، اما فکر می‌کنم فصل برای من شخصاً چندان بد نبود. به زمان نیاز داشتم و در یک سال نتوانستم به دلیل‌های مختلف، فرم خودم را ثابت کنم. من از چیزهایی که در مورد محدودیت‌هایم، خانواده و فرزندانم یاد گرفتم، خوشحالم. پیشنهاد خوبی به دستم رسید و باید تصمیم می‌گرفتم. هم تیمی‌هایم پیام‌های زیادی برایم ارسال کردند، همه آنها از جدایی‌ام ناراحت‌اند، اما من باید برای جام‌ملت‌های آفریقا آماده شوم. این مهمترین هدفم است. سنگال می‌خواهد دوباره قهرمان رقابت‌ها شود، اما آسان نخواهد بود.

کولیبالی کاپیتان تیم ملی سنگال است و آنها را سال ۲۰۲۲ به قهرمانی در جام‌ملت‌های آفریقا رساند. ژانویه ۲۰۲۴ دوره جدید این رقابت‌ها آغاز می‌شود.

کد خبر 669930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.