از مرگ پسربچه ۸ ساله در فاضلاب تا پیدا شدن جسد مرد گمشده در حمام خونین همسایه

رازگشایی از جسد تکه تکه شده در خزانه، کشف جسد حلق‌آویز شده در خانه، قتل بی‌رحمانه مرد مسافرکش با ضربات چاقو، مرگ هولناک پسربچه هشت ساله در فاضلاب و راز پیدا شدن جسد مرد گمشده در حمام خونین همسایه را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته جسد مثله شده زن جوانی در محله خزانه تهران کشف شد که داخل یک یخدان جاسازی شده بود. بلافاصله تحقیقات در پرونده توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای روشن شدن راز ماجرا آغاز شد. با انجام تحقیقات و بررسی دوربین‌های مداربسته مشخص شد که افرادی با یک وانت یخدان یونولیتی را به محله خزانه منتقل کرده و بعد از رهاسازی از محل گریختند.

با انجام تحقیقات، دو مرد و یک زن در این پرونده دستگیر شدند که مشخص شد اعضای یک خانواده هستند. پدر ۶۵ ساله خانواده یخدان یونولیتی را در محل کشف جسد رها کرده بود، اما در این یخدان کشف شده، ران‌ها و بالا تنه وجود نداشت و جسد دچار فساد جمود نعشی بود که نشان می‌داد ۲۰ روز از قتل می‌گذرد.

درحالی‌که متهمان دستگیر شده هنوز هیچ حرفی در رابطه با جنایت نزده‌اند، تحقیقات جهت روشن شدن راز ماجرا ادامه دارد. هویت جسد نیز محرز نیست و به دلیل گذشت زمان زیادی از وقوع قتل، اثرانگشت مقتول در حال بازسازی برای احراز هویت است.

کشف جسد حلق‌آویز شده در خانه

سرهنگ حسن هاشم‌پور فرمانده انتظامی فریدونکنار، اظهار کرد: جوان فریدون کناری که جنازه آن در منزل مسکونی پیدا شده، متولد ۱۳۶۰ است و تقاضا داریم افراد پیش‌داوری نکنند و اجازه دهند دلیل فوت را پزشکی قانونی تشخیص دهد و اعلام کند.

قتل بی‌رحمانه مرد مسافرکش با ضربات چاقو

ساعت پنج صبح روز دوشنبه پنجم تیرماه، زن جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و هراسان به اپراتور گفت: به همراه دوستم مشغول پیاده‌روی در حوالی اتوبان یاسینی بودیم که جسد خون‌آلود مرد میانسالی را در یک جوی آب مشاهده کردیم.

با اعلام این خبر، مأموران کلانتری محله، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، متخصصان پزشکی قانونی و کارشناسان تشخیص هویت به همراه قاضی محمد مهدی براعه، بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی در محل حادثه با جسد مرد ۶۳ ساله‌ای مواجه شدند که هدف ضربات متعدد چاقو از ناحیه گردن و کمر قرار گرفته بود. گزارش پزشک صحنه نیز حکایت از آن داشت، مقتول در جای دیگری به قتل رسیده و سپس به محل موردنظر منتقل شده است.

تحقیقات ابتدایی نشان می‌داد، مقتول عصر روز گذشته طبق روال روزانه خود با خودروی پراید به خاطر مسافرکشی از خانه خارج شده، اما دیگر بازنگشته است؛ همچنین اقدامات اطلاعاتی مشخص کرد، گوشی تلفن همراه وی در اتوبان آزادگان افتاده و روشن است.

پس از پایان تحقیقات میدانی در صحنه وقوع قتل، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی، مأموریت یافتند تا با اقدامات فنی و اطلاعاتی هویت عاملان این جنایت هولناک را شنایی کنند. از سوی دیگر مأموران تیم تشخیص هویت اقدام به انگشت‌نگاری در محل موردنظر و روی جسد کردند تا ردپایی از قاتل به دست آورند.

با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در رابطه با این پرونده همچنان ادامه دارد.

مرگ هولناک پسربچه ۸ ساله در فاضلاب

فروردین امسال یک کودک اهوازی در کوی مدرس اهواز در یکی از حفاری‌های پروژه‌های آبفا سقوط کرد و جان خود را از دست داد. اردیبهشت امسال نیز یک دختربچه پنج ساله در اهواز بر اثر سقوط در فاضلاب جان خود را از دست داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، اظهار کرد: کیفرخواست پرونده فوت پسربچه غرق شده در فاضلاب کوی مدرس اهواز صادر شد. این کیفرخواست پس از تکمیل تحقیقات و با دقت فراوان علیه مقصران و مسببان حادثه صادر و پرونده جهت ادامه رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد.

راز پیدا شدن جسد مرد گمشده در حمام خونین همسایه

رسیدگی به این پرونده از نوزدهم آبان‌ماه سال ۹۷ از وقتی شروع شد که فرزندان یک مرد ۵۰ ساله به اداره پلیس مراجعه کردند و از ناپدید شدن پدرشان خبر دادند. وقتی خانه دوم فریدون که در کرج بود توسط پلیس بازرسی شد کارآگاهان دریافتند خانه او به‌هم ریخته است و برای کشف این معما شروع به تحقیقات میدانی کردند و متوجه شدند یکی از همسایه‌های فریدون با او اختلاف مالی داشته است.

بنابراین سیاوش به عنوان نخستین مظنون این پرونده تحت بازجویی قرار گرفت. او قصد داشت مسیر پرونده را تغییر دهد اما طولی نکشید که پلیس هنگام بازرسی از خانه فریدون لوازم شخصی سیاوش را پیدا کرد. یکی از افسران که به رفتارهای مرد همسایه مشکوک شده بود شروع به بازرسی خانه مرد مرموز کرد و زمانی که در حمام خانه باز شد با جسد غرق در خون فریدون که از ناحیه گردن هدف ضربات مرگبار قرار گرفته بود روبه‌رو شد.

همین کافی بود تا بازپرس ویژه قتل در محل جنایت حاضر شود و پس از بررسی‌های ابتدایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. با کشف جسد از خانه مرد همسایه به نام سیاوش، وی در بازجویی‌های فنی لب به سخن گشود و راز جنایت خونین را برملا کرد. سیاوش ۴۸ ساله در اظهارات خود به کارآگاهان جنایی گفت: من به مقتول بدهکار بودم. وقتی بر سر اختلاف مالی باهم درگیر شدیم گردنش را گرفتم، او به زمین افتاد و بعد با چکشی که نزدیک به من بود، ضربه‌ای به سرش زدم.

او زمین افتاد و در حالی که از سرش خون می‌آمد از من خواست او را به بیمارستان ببرم و دیگر پولش را نمی‌خواهد و شکایتی هم از من ندارد، اما من در حالی که خون جلوی چشمم را گرفته بود گردن او را گرفتم و با چاقو ضرباتی به گردنش زدم و بعد جسد را داخل حمام پنهان کردم.

پس از اعتراف‌های تکان‌دهنده سیاوش، وی به اتهام قتل عمد دستگیر، با صدور کیفرخواست متهم راهی زندان شد و در چندین مرحله در دادگاه کیفری تحت محاکمه قرار گرفت. این متهم در جلسه دادگاه در حالی که اتهام خود را قبول داشت، گفت: «قبول دارم که مرتکب جنایت شدم، اما مقتول قبل از اینکه درگیری رخ دهد بر سر بدهی که من داشتم ناسزاهای زیادی به من گفت که باعث شد من خشمگین شوم و اختیار را از دست بدهم.

به شدت پشیمانم، اما باور کنید دست خودم نبود و حالا خودم را مستحق مرگ می‌دانم. من به خاطر یک لحظه عصبانیت دست به جنایتی زدم که هر روز کابوس آن مقابل چشمانم است. زودتر مرا اعدام کنید تا از این برزخی که گرفتارش شدم، رهایی یابم.» این متهم پس از محاکمه با توجه به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد و حالا پشت میله‌های زندان در یک زندگی برزخی گرفتار شده است.

کد خبر 669928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.