جلوگیری از تردد ۹۰۰ خودروی حادثه‌ساز در جاده‌های اصفهان

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به جدیت پلیس در حوزه کاهش حوادث و جان‌باختگان رانندگی، از توقیف ساعتی و روزانه ۹۰۰ خودروی حادثه‌ساز در راه‌های برون‌شهری استان در بازه زمانی یک هفته گذشته تاکنون خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اجرای طرح‌های برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در هفته اخیر به صورت ویژه در دستور کار تیم‌های محسوس و نامحسوس پاسگاه‌های پلیس راه استان قرار گرفته و همچنان در سطح همه راه‌های استان در حال انجام است. مأموران پلیس راه بدون هیچ اغماضی با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شوند برخورد قانونی و خودروی آنها را راهی پارکینگ می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای این طرح که از یک هفته پیش آغاز شده است، تاکنون ۹۰۰ خودرو به علت انجام تخلفات حادثه‌ساز، سرعت غیرمجاز، انجام دو تخلف همزمان و سایر موارد توسط تیم‌های کنترل سرعت پاسگاه‌های پلیس راه استان متوقف و به پارکینگ انتقال داده شدند.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان تصریح کرد: اعمال قانون در خصوص استفاده نکردن از کمربند ایمنی در این هفته نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد افزایش داشته و این موضوع نشان از بی‌توجهی برخی از رانندگان و سرنشینان، به‌خصوص سرنشینان ردیف عقب خودرو به استفاده از کمربند ایمنی است.

وی با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی نقش قابل توجهی در جلوگیری از مجروح شدن یا فوت رانندگان و سرنشینان خودروها دارد، خاطرنشان کرد: رانندگان و سرنشینان خودروها باید کمربند ایمنی خود را ببندند و به سرنشینانی که از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند، تذکر دهند تا با حوادث ناگوار در جاده‌ها مواجه نباشیم.

کد خبر 669902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.