شناسایی ۸۸۰ اصله درخت کهنسال در مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از شناسایی ۸۸۰ اصله درخت کهنسال در این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین مختاری اظهار کرد: درختان کهنسال ضمن ایجاد زیبایی و سایه‌گستری در معابر، بخشی از هویت بصری شهر محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به شناسایی ۸۸۰ درخت کهنسال در سطح شهر افزود: از این تعداد ۳۶۶ اصله درخت مورد اقدامات به‌زراعی قرار گرفته و روی ۲۵۰ اصله درخت پلاک نصب شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان اینکه منطقه یک و هشت میزبان بیشترین درختان کهنسال شهر است، خاطرنشان کرد: چنار، توت و کاج به ترتیب کهنسال‌ترین نوع درختان شهر را شامل می‌شوند.

مختاری تصریح کرد: حفظ درختان کهنسال شهر از طریق ترمیم پوسیدگی‌ها، هرس جوان‌سازی و بهداشتی، مقاوم‌سازی تنه و افزایش شادابی و دیرزیستی آنها با اجرای اقدامات به‌زراعی و تغذیه‌ای، مکان‌یابی دقیق با استفاده از مختصات utm و تهیه شناسنامه از اقداماتی است که برای احیای این درختان کهنسال انجام شده است.

وی با بیان اینکه درختان میراث این کهن‌شهر هستند و برای حفظ و نگهداری این گنجینه‌های ارزشمند همت و عزم همه شهروندان بیش از پیش احساس می‌شود، گفت: با توجه به تغییر اقلیم از شهروندان تقاضا داریم آب‌های خاکستری و آب‌های حاصل از شست‌وشوی میوه و سبزیجات را در راستای آبیاری درختان استفاده و در حفظ این سرمایه‌های شهر به‌ویژه در معابر فرعی، شهرداری را یاری کنند.

کد خبر 669896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.