نگرانی‌های عرضه باعث افزایش قیمت نفت شد

ترکیبی از کاهش تولید عربستان سعودی و افزایش نگرانی‌ها در زمینه عرضه نفت روسیه، قیمت نفت را صبح روز سه‌شنبه افزایش داد. در حالی که قیمت‌ها بالاتر می‌روند، تورم مداوم و رشد اقتصادی معتدل باید برای هر دو نفت برنت و وست‌تگزاس اینترمدیت یک سقف مشخص را حفظ کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نفت خام در روز گذشته معاملات خود را با افزایش قیمت آغاز کرد، زیرا نگرانی‌های عرضه و انتظارات برای رشد تقاضا در فصل اوج تردد در ایالات‌متحده به میدان بازگشته است. به این ترتیب قیمت نفت خام برنت در معاملات ظهر روز گذشته آسیا به سمت بشکه‌ای ۷۵ دلار حرکت کرد و نفت وست‌تگزاس اینترمدیت به بالای ۷۰ دلار برای هر بشکه رسید.

اخبار مربوط به احتمال کاهش عرضه نفت روسیه نقش بسزایی در این افزایش قیمت ایفا کرد و هرچند احتمالات حتی پیش از مطرح شدن قطعی برطرف شد، نگرانی‌ها همچنان رو به رشد است. این امر باعث می‌شود بازار معاملات نفت همچنان تحت تأثیر باشد، زیرا هر زمانی که بازار با یک رویداد ژئوپلیتیکی جدی برای یک تأمین‌کننده بزرگ نفت مواجه می‌شود، احتمال ایجاد اختلال در عرضه بالا می‌رود و به‌دنبال آن نگرانی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

کاهش تولید یک میلیون بشکه نفت عربستان سعودی از ابتدای ماه آینده در کنار شرایط عرضه نفت روسیه، دومین عامل افزایش نگرانی‌های جهانی در زمینه عرضه نفت است که همراه با تقاضای فصلی قوی‌تر می‌تواند به کاهش فیزیکی بازار در سه‌ماهه سوم منجر شود. در همین حال انتظار می‌رود تقاضا از سوی ایالات متحده برای چهارم جولای افزایش پیدا کند. با این حال با توجه به آخرین سیگنال‌های فدرال رزرو به نظر می‌رسد جهش فعلی یک محرک موقتی برای قیمت نفت باشد و تقاضا برای نفت در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده جهان طی سال جاری افزایش معناداری نداشته باشد، زیرا اقتصاد جهانی در حال تعدیل است.

استراتژیست‌های جی پی مورگان با وجود کاهش عوامل تقویت‌کننده فعلی فعالیت بخش‌های خدماتی، افزایش سیاست‌های پولی محدود کننده و ایجاد اعتبارهای سفت و سخت‌تر، از احتمال قوی تعدیل رشد در نیمه دوم سال خبر دادند و اعلام کردند که تورم مداوم باید بر بانک‌های مرکزی فشار بیاورد تا مواضع محدودکننده خود را حفظ و احتمالاً تشدید کند که این اقدام باید قیمت نفت را به‌رغم کاهش تولید عربستان و هشدار پایین آمدن عرضه نفت روسیه حفظ کند.

کد خبر 669879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.