بهره‌برداری از خط ۲ متروی اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۳

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه‌اندازی خط دو متروی اصفهان نیاز به اعتبارات و اوراق مشارکت دارد که پیگیر آن هستیم، همچنین دولت باید کمک کند تا بتوانیم اواخر سال آینده از این خط بهره‌برداری کنیم و شهروندان بیشتری از مترو استفاده کنند.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق گزارش‌های سازمان محیط زیست، شهر اصفهان در زمان‌هایی که شهرهای بزرگ و صنعتی مواجه با آلودگی هوا می‌شوند، آلوده‌ترین شهر یا جزو یکی از سه شهر آلوده است.

وی با بیان اینکه ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در تعیین شاخص آلودگی نقش پررنگی را ایفا می‌کند، افزود: بر اساس گزارش‌های محیط زیست، ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون مربوط به آلاینده‌های متحرک همچون خودروها است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آلاینده‌های متحرک مانند خودروها و با ارائه پیشنهادی تصریح کرد: اگر شرایط شهری حاد و به مرز آلودگی شدید رسیده باشد، باید نسبت به برقی‌کردن اتوبوس‌ها، تعویض تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌های فرسوده و بنزینی در آن شهر اقدام شود.

وی ادامه داد: در این زمینه با سازمان محیط زیست کشور تفاهم شد تا از طریق ایجاد صندوق در این زمینه‌ها کمک شود، همچنین جلسات آن برگزار شده است اما در عمل هنوز اقدامی صورت نگرفته است؛ اداره محیط زیست استان تلاش زیادی در برخورد با آلاینده‌ها دارد.

برای کاهش سرفاصله حرکت متروی اصفهان نیاز به خرید تعدادی واگن داریم

نورصالحی با بیان اینکه برای برقی کردن خودروها و حذف تردد خودروهای غیربرقی در هسته تاریخی شهر باید تلاش شود، گفت: شرایط ایدئال برای ما این است که رینگ منطقه تاریخی شهر، عاری از تردد هرگونه وسیله حمل‎‌ونقل غیربرقی شود، لذا در سال جاری برای خرید تعدادی اتوبوس برقی تلاش می‌کنیم تا برای جابه‌جایی شهروندان در معابر هسته مرکزی شهر مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین مطلوب این است که تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌های آلاینده وارد این منطقه نشوند، درواقع در حلقه یک ترافیکی که مرکز تاریخی شهر است، باید حمل‌ونقل پاک حاکم شود که برای تحقق این هدف، نیاز به اتوبوس‌های بیشتری برای تردد شهروندان داریم.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش سرفاصله حرکت متروی اصفهان نیاز به خرید تعدادی واگن داریم، اظهار کرد: کاهش سرفاصله حرکت مترو در افزایش رغبت شهروندان برای استفاده از این وسیله ایمن، ارزان و پاک بسیار تأثیرگذار است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خط دو متروی این کلان‌شهر نیاز به اعتبارات و اوراق مشارکت دارد که پیگیر آن هستیم، همچنین دولت باید کمک کند تا بتوانیم اواخر سال آینده از این خط بهره‌برداری کنیم و شهروندان بیشتری از مترو استفاده کنند تا شاهد تردد کمتر خودروها در سطح شهر و در نتیجه کاهش ترافیک و آلودگی هوا باشیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از صنایع آلاینده غرب شهر اصفهان باید به‌تدریج و در طول زمان بلندمدت یا متوسط به خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری منتقل شود تا شهر اصفهان از این جهت مقداری ایمن شود، تصریح کرد: برای این موضوع بودجه خوبی در نظر گرفته شده است و دنبال خرید اتوبوس برقی هستیم، البته این اتوبوس‌ها در کشور تولید نمی‌شود و ورود آن مقداری مشکل دارد در نتیجه توسعه ناوگان اتوبوس‌ها هزینه زیادی دارد.

کد خبر 669878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    3 0
    همین خطی هم که هست ساعت ۹ شب تعطیلش میکند اگه به فکر آلودگی هوا هستید تا ۱۲ شب باید مترو کار کند
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    فقط مترو کم بود ندارن اتوبوس واحد هم شدیداً نیازه بیشتر خط ها همیشه شلوغه