قطع برق ۵۳ اداره در اصفهان

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: تعداد ۱۰۵۵ اداره در ۱۳ امور شهر اصفهان وجود دارد که ۱۴۳ اخطار کتبی داده شده که از این مقدار برق ۵۳ اداره قطع شد. اداره مخابرات، فروشگاه اتکا و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیز از جمله اداراتی بودند که در روز چهارم تیرماه قطعی برق داشته‌اند.

محمدرضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس آمار در سال جاری وضعیت خیلی بهتر از سال گذشته است، صنایع کوچک یک روز در هفته و آن هم از ساعت ۱۱ تا ۲۳ خاموشی دارند و سایر روزهای هفته، برق را بدون محدودیت مصرف می‌کنند. صنایع بزرگ نیز از ساعت ۲۳ به بعد محدودیتی در مصرف ندارند و آزاد هستند. به‌طور کلی با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته وضعیت اعمال محدودیت‌ها خیلی بهتر از سال ۱۴۰۱ است.

وی افزود: در روز چهارم تیرماه در شهر اصفهان ۹ امور وجود دارد و کوهپایه، جرقویه، هرند و ورزنه هم اضافه شده است. در این ۱۳ امور ۱۰۵۵ عدد اداره وجود دارد که ۱۴۳ اخطار کتبی داده شده است که از این تعداد، برق ۵۳ اداره قطع شد، بانک‌ها بیشتر از سایر ادارات مصرف داشته‌اند، همچنین اداره مخابرات، فروشگاه اتکا و منابع طبیعی و آبخیزداری نیز از جمله اداراتی بودند که قطعی برق داشته‌اند.

به گزارش ایمنا، پیش از این مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق درباره وضعیت قطعی برق در کشور اظهار کرد: برق بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی کشور که تعدادشان نزدیک به ۵۸۰ هزار واحد است، شامل واحدهای صنعتی و صنفی به‌ویژه کارگاه‌های تولیدی کوچک که توسط مردم اداره می‌شود و از اشتغال بالایی برخوردار است، بدون هیچ محدودیتی در حال تأمین است.

وی ادامه داد: اجرا نکردن برنامه مدیریت مصرف برق برای ۵۸۰ هزار مشترک صنعتی و صنفی در تابستان ۱۴۰۱ سبب شد تا این صنایع کوچک با افزایش قابل توجه تولید مواجه شوند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان‌کرد: امسال نیز با تأمین برق پایدار و اجرایی نشدن برنامه‌های مدیریت مصرف، این واحدهای صنعتی در ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد مصرف قابل توجهی داشتند.

رجبی‌مشهدی با استناد به آمار بانک مرکزی، گفت: فرآورده‌های غذایی با رشد تولید ۹۳.۵ درصد در صدر این جدول قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین کالاهای نساجی با رشد ۴۱.۴ درصد، ماشین‌آلات ۳۱.۱ درصد، مبلمان ۷.۹ درصد، لوازم خانگی ۱۴.۲ درصد و سازه‌های فلزی با ۲۴.۸ درصد در این فهرست قرار دارند.

مهدی درفشیان، مدیر مرکز مدیریت بار و انرژی کشور گفت: یکی از نکات مهم برنامه‌های امسال این است که هر روز یا ساعتی از شبانه‌روز که پایداری شبکه برق کشور اجازه دهد، به‌طور حتم در برنامه مدیریت مصرف گشایشی ایجاد خواهیم کرد. همچنان‌که سال گذشته تا پایان تابستان، ۵۸ درصد از برنامه اولیه‌ای که با وزارت صمت تفاهم کردیم، اجرا شد و ۴۲ درصد از آن اجرا نشد که به معنای گشایش در برنامه و برق‌رسانی بیشتر است و امسال نیز این موضوع برقرار خواهد بود.

کد خبر 669863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.