پرواز سیمرغ بر فراز اصفهان

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیرو بازدید رئیس‌جمهور از مجموعه هسا در سال گذشته و وعده پرواز هواپیمای ترابری سیمرغ، حدود ۲۰ روز گذشته اولین پرواز موفق این هواپیما انجام و به مدار خدمت‌رسانی اضافه شد؛ این خبر برای صنعت هوایی کشور نویدبخش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد بذرپاش ظهر امروز _سه‌شنبه ششم تیرماه_ در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان اصفهان ضمن بازدید از مجموعه هواپیماسازی هسا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درخصوص ظرفیت‌های مجموعه هسا شنیده بودم، اما امروز متوجه شدم که عملکرد این مجموعه بسیار جلوتر از شنیده‌ها است. شاخص‌هایی که در مجموعه هسا محقق شده در تراز جهانی است.

وی افزود: پیرو بازدید رئیس‌جمهور از مجموعه هسا در سال گذشته و وعده پرواز هواپیمای ترابری سیمرغ، حدود ۲۰ روز گذشته اولین پرواز موفق این هواپیما انجام و به مدار خدمت‌رسانی اضافه شد؛ این خبر برای صنعت هوایی کشور نویدبخش است.

شاخص‌های محقق شده مجموعه هسا در تراز جهانی است

وزیر راه و شهرسازی گفت: از مدیران مجموعه هسا خواستاریم که ظرفیت‌های هواپیماسازی را در راستای خدمت هواپیماهای مسافربری نیز گسترش دهند. در این زمینه به نقطه قابل قبولی رسیده‌ایم و توافق شد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نخستین هواپیمای مسافربری در قالب همکاری مشترک با سایر کشورها، به شبکه حمل‌ونقل مسافری کشور اضافه شود.

بذرپاش با اشاره به ظرفیت‌های مجموعه هسا برای افزایش تاب‌آوری صنعت هوایی اضافه کرد: این صنعت می‌تواند تکنولوژی تعمیرات قطعات هواپیماها را نیز تأمین کند. صنعت هواپیمایی به‌طور کامل در تحریم است که همین موضوع موجب توسعه ظرفیت‌های این حوزه شده است.

وی ادامه داد: شاخص تاب‌آوری صنعت نشان می‌دهد که چقدر یک صنعت در برابر تحریم‌ها زمین‌گیر نمی‌شود. حضور مجموعه‌های همچون هسا می‌تواند تاب‌آوری صنعت هوایی را تا حد زیادی افزایش دهد. امروز به‌جرئت می‌توان گفت در کمتر موردی به ارسال قطعات تعمیری به خارج از کشور نیاز داریم و می‌توان گفت همه نیازهای تعمیراتی هواپیمایی در داخل کشور انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزرای هم‌تراز سایر کشورها نیز بر توانایی‌های مجموعه هسا اذعان دارند، گفت: صنعت هواپیماسازی باید اعتماد به نفس ملی داشته باشد، از این‌رو نیازمند معرفی ظرفیت‌های این صنعت به فعالان این حوزه هستیم.

بذرپاش اضافه کرد: امید است هرچه سریع‌تر بتوانیم مجموعه هواپیمایی مسافربری را به مدار اضافه کنیم. با وجود دستاوردهای فعلی صنعت ساخت هواپیما و زیرساخت‌های آزمایشی، هیچ چیزی برای ساخت هواپیمای مسافربری کم نداریم و می‌توانیم با تأمین دیگر زیرساخت‌ها، هواپیمای ایرانی کاملاً تولید داخلی را با موفقیت به مدار صنعت هواپیمایی اضافه و تحریم‌ها را در این بخش نیز بی‌اثر کنیم.

وی تصریح کرد: دولت باید حامی اصلی صنعت هواپیمایی باشد تا ناوگان هواپیمایی، ظرفیت مسافربری را افزایش دهد. بنابراین ظرفیت‌های مالی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور را برای حمایت از مجموعه‌های فعال به‌کار می‌گیریم. همچنین حمایت‌های مالی لازم از صنعت هواپیمایی را انجام می‌دهیم.

کد خبر 669861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.