جزئیات آخرین پیش‌بینی هواشناسی ایران / بارش رگبار در کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام مستقر خواهد بود و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب امروز، در بعضی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: بارش در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، شمال و شرق هرمزگان شدت خواهد داشت و طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر در این مناطق، پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز چهارشنبه در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، ارتفاعات شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به ویژه در بعدازظهر، رشد ابرهای همرفتی، رگبار، رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز شنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات غرب مازندران، بارش پراکنده رخ خواهد داد. طی مدت مذکور در شرق به ویژه منطقه زابل و مناطق مرکزی کشور، وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. روز چهارشنبه دریای خزر و از اواخر وقت امروز تا شنبه، دریای عمان مواج و متلاطم نخواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف، از بعدازظهر وزش باد شدید و گاهی کمی ابری، در صبح هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۲ است و در روز _چهارشنبه هفتم تیرماه_ نیز صاف، گاهی وزش باد ملایم، با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۳ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 669857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.