شرایط اتوبوس‌های پایتخت خوب نیست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شرایط اتوبوس‌های پایتخت خوب نیست، کولر تعدادی از آن‌ها خراب است و بعضی حتی کولر ندارد، گفت: در حال حاضر فقط ۷۴۰ دستگاه از اتوبوس از سوی تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _سه‌شنبه ششم تیرماه_ در یکصدوپنجاه‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تلاش بودیم، که از اتوبوس‌های تولید داخل استفاده کنیم.

وی افزود: انتظار داریم که تا پایان امسال چهار هزار دستگاه اتوبوس از سوی تولیدکنندگان داخلی تحویل داده شود اما در حال حاضر فقط ۷۴۰ دستگاه از اتوبوس از سوی تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به علت تمایل نداشتن و نبود اعتماد برای استفاده از اتوبوس‌های کم‌کارکرد از دولت و مجلس، مصوبه دریافت شده است، لذا مخالفت سازمان محیط زیست بی‌معنا است.

وی ادامه داد: اتوبوس‌های برون‌شهری و وسایل نقلیه شخصی کم‌کارکرد نیز در این لیست قرار دارد، البته اتوبوس‌ها باید کمتر از پنج‌سال کار کرده و با استاندارد و پشتیبانی فنی ایران مطابقت داشته باشد.

چمران با بیان اینکه برای خرید اتوبوس، به‌ویژه دست دوم از خارج اصرار نداریم، ادامه داد: تعمیر اساسی ۱۷۴۰ دستگاه اتوبوس ضروری است و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط اتوبوس‌های پایتخت خوب نیست، کولر تعدادی از آن‌ها خراب است و بعضی حتی کولر ندارد، تصریح کرد: کمبود اتوبوس بحران است، طی دوره گذشته مدیریت شهری به تعداد کافی اتوبوس اضافه نشده است و به همین دلیل تعدادی از اتوبوس‌ها به دلیل سرویس‌دهی بیش از حد، خراب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تمایل ندارم ریاست ستاد مشارکت‌های محله را قبول کنم اما اعضا نامه نوشتند و به‌ناچار باید مسئولیت را بپذیرم و پیشنهاد می‌کنم این انتخاب تا زمان رفع مشکلات موقتی باشد.

وی افزود: در جلسه امروز بررسی سازمان بازرسی و افزایش دو کمیسیون دیگر به کمیسیون ماده ۳۸ در دستور کار قرار دارد و گزارش رؤسای دو کمیسیون سلامت، محیط زیست و کمیسیون فرهنگی در مورد منطقه ۱۸، ارائه خواهد شد و اصلاحیه لایحه بهای خدمات آتش‌نشانی، در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: حسابرسی‌های دوره پنجم شورا به پایان رسیده است و گزارش‌های مربوط به سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به‌روز قرائت خواهد شد.

کد خبر 669790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.