چرا مک آلیستر شماره ۸ جرارد را در لیورپول انتخاب نکرد؟

الکسیس مک آلیستر توضیح داده که چرا پیراهن شماره ۸ استیون جرارد را در لیورپول انتخاب نکرده و به جای آن، شماره ۱۰ را برداشته است‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الکسیس مک آلیستر ملی‌پوش آرژانتینی که با کشورش در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قهرمان شد، با انتقالی ۳۵ میلیون پوندی (۴۵ میلیون دلاری)، در پنجره تابستانی از برایتون به لیورپول پیوست.

این هافبک ۲۴ ساله، به محض ورود به مرسی ساید، باید شماره پیراهن خود را مشخص می‌کرد، با اینکه به‌خاطر جدایی نبی کیتا، شماره ۸ نمادین قرمزها خالی بود، هم‌وطن مسی ترجیح داد آن را انتخاب نکند، با توجه به جدایی سادیو مانه در سال ۲۰۲۲، و رفتنش به بایرن‌مونیخ، مک آلیستر پیراهن شماره ۱۰ را برداشت‌.

مک آلیستر به میرور گفته که چرا از پوشیدن پیراهن جرارد اجتناب کرده است: «یک روز داشتم با پدرم صحبت می‌کردم، دوست داشت بداند که من چه شماره‌ای را در لیورپول انتخاب می‌کنم. می‌دانستم که شماره‌های مختلفی مثل ۸ و ۱۰ وجود دارد. پیراهن شماره هشت به خاطر جرارد، شماره بسیار مهمی در آن باشگاه است، بنابراین کمی تردید کردم. در نهایت ۱۰ را انتخاب کردم، اما هشت عددی است که من آن را بسیار دوست دارم و سابقه بالایی در باشگاه دارد."

درحالی که شماره ۸ لیورپول برای همیشه به اسم کاپیتان جرارد خواهد بود، شماره ۱۰ آن‌ها قبلاً توسط افرادی مانند مایکل اوون و فیلیپه کوتینیو انتخاب شده بود. مک آلیستر در مورد دلایل خود برای پیوستن به قرمزها؛ اضافه کرد: «پس از پایان فصل، این فرصت را داشتم که با [یورگن] کلوپ صحبت کنم و او در مورد باشگاه، شهر و آنچه که لازم بود، به من نکاتی را گفت. نکته اصلی این بود که سران باشگاه از همان لحظه اول با خانواده‌ام ارتباط برقرار کردند و می‌خواستند عضوی از تیمشان باشم. زمانی که توانستم با مربی صحبت کنم، این موضوع حتی واضح‌تر شد. همین جزئیات کوچک بود که باعث شد لیورپول را انتخاب کنم. احساس می‌کنم این قدم درستی در حرفه من است.»

مک آلیستر چهار سال عضو برایتون بود، که ۱۱۲ بازی انجام داد و در عین حال مهره ثابت تیم ملی آرژانتین بود.

کد خبر 669696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.