پلمب گاراژهای ضایعاتی در شهر قم

معاون نظارت بر امور پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای طرح نظارت و بررسی گاراژهای ضایعاتی و پلمب آنها در شهر قم خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، حسین شریفی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی نسبت به جمع‌آوری، انباشت و نگهداری پسماند اقدام می‌کنند، براساس بند ۲۰، ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و قانون مدیریت پسماند، عمل ارتکابی آنها توسط قانون‌گذار جرم‌انگاری می‌شود و دارای مجوزهای تعیین شده به حکم مراجع قضائی است.

وی افزود: از آنجا که وجود این افراد براساس بند ۲۰، قانون ۵۵ شهرداری‌ها در محدوده شهری جزو مشاغل مزاحم شهری است و شهروندان از تبعات اجتماعی، زیست‌محیطی و آلودگی‌های ناشی از این اقدام متضرر می‌شوند، اخطارهای لازم در اینباره صادر شده است و با حکم دادستانی نسبت به پلمب آنها اقدام می‌شود.

معاون نظارت بر امور پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با دعوت از شهروندان نسبت به مشارکت در طرح تفکیک پسماندها، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به مراکز ایستگاه‌های مشارکت شهروندی ۵۴ گانه (غرفه‌های بازیافت) در این طرح زیست‌محیطی شرکت کنند و از مزایای آن برخوردار شوند.

کد خبر 669663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.