کلاهبرداری از کاربران با ارسال لینک جعلی سهام عدالت

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از دستگیری فردی که با ارسال با لینک‎ جعلی سهام عدالت اقدام به برداشت ۱۰۰ میلیون ریال از حساب یک کاربر اینترنت کرده بود، خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر مبنی بر اعلام برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان مبارزه با جرایم سایبری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد شاکی که پیگیر اخبار اختصاص سهام عدالت به افراد بوده است، غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی به آدرس آلوده مراجعه کرده و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شاکی، برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز آغاز و در مجموع مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر تصریح کرد: شاکی با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس آشنایی داشته و در همان لحظه که متوجه برداشت‌های صورت گرفته می‌شود ضمن تماس فوری با مرکز فوریت‌های سایبری، اقدامات پی‌جویی و ردیابی مالی در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گرفت.

وی ادامه داد: سرانجام پس از هماهنگی قضائی، وجه مسروقه به شاکی بازگردانده شد و متهم نیز شناسایی و نسبت به دستگیری وی اقدام شد. شهروندان توجه داشته باشند که لینک‌های گنجانده‌شده در پیامک‌ها یا پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی خطرناک هستند و هر لحظه ممکن است خطرات مالی یا دسترسی‌های غیرمجاز به دنبال داشته باشند.

کد خبر 669651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.