۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
آلاچاتی کجاست؟

به دیدن جاهای جدید که بروید، انگار در تازه‌ای به رویتان باز شده ‌است و راهی دنیای دیگری شده‌اید. آلاچاتی جایی است که این احساس را زنده می‌کند و شما را به جایی می‌برد که قبل از آن، مثل آن را ندیده‌اید.

جایی که تنها سنگ ابزار ساخت خانه‌ها به حساب می‌آید و هنوز هم بناهای 100 ساله در آن همان شکل سابق خود را حفظ کرده‌اند. اگر مشتاق تجربه تازه هستید؛ زودتر هتل های آلاچاتی را رزرو کنید. در ادامه شما را بیشتر با این شهر آشنا می‌کنیم که بتوانید تجربه منحصربه‌فردی را در آن رقم بزنید.

آدرس آلاچاتی کجاست؟

آلاچاتی روستایی است که در قسمت جنوب غربی ازمیر ترکیه قرار دارد. اگر به تماشای این روستا بروید؛ کوچه‌های باریکی را در آن می‌بینید که سنگفرش شده‌اند. از آن‌جایی که در این‌جا خبری از تکنولوژی و ساختمان‌های بلند مدرن نیست؛ با کمی پیاده‌روی در کوچه و خیابان‌های آن، به آرامش زیادی می‌رسید. در آن، مغازه‌هایی وجود دارند که سال‌های زیادی از زمان ساخت آن‌ها می‌گذرد.

شروع سفر به آلاچی

آلاچاتی فرودگاه ندارد. برای رسیدن به این روستا لازم است که اول به ازمیر بروید. فرودگاه عدنان مندرس این شهر نزدیک‌ترین فرودگاه به این روستا است. بعد از این‌که به آن‌جا رسیدید؛ لازم است 75 کیلومتر دیگر از راه زمینی بروید تا به آلاچاتی برسید. از آن‌جا تا روستا وسیله‌های زیادی مانند تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس هستند که می‌توانید سوار آن‌ها شوید. یک تا دو ساعت بعد از آن وارد روستای آلاچاتی می‌شوید.

اقامت در آلاچاتی

بهتر است قبل از سفر به فکر جای ماندن در مقصد باشید. هنگام رزرو هتل های آلاچاتی بدانید که منظور از هتل در این روستا چیست. از آن‌جایی که بیشتر خانه‌های این روستا سنگی هستند و با تمام تصورات ذهنی فرق دارند؛ در آن خبری از هتل‌های لاکچری نیست و بهترین گزینه خانه‌های سنگی این روستا هستند. این اقامتگاه‌ها گران‌ترین گزینه اقامتی به‌حساب می‌آیند.

بخش زیادی از هزینه سفر به اقامتگاه اختصاص پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید برای این قسمت سفرتان هزینه محدودی در نظر بگیرید، به سراغ هتل‌های روستای چشمه بروید که نزدیک این روستا هستند. آن‌ها قیمت‌های منصفانه‌ای دارند. مثلا اقامتگاه موریسی آملو جایی است که در آن خبری از گرانی نیست و می‌توانید هزینه اقامت منصفانه‌ای برای آن در نظر بگیرید.

زمان درست سفر به آلاچاتی

هوای آلاچاتی در فصل بهار مناسب‌تر از سایر اوقات است و گرما یا سرما به هیچ‌وجه شما را آزرده نمی‌کند. اگر به‌دنبال هوای مناسب هستید؛ این فصل می‌تواند انتخاب درستی باشد. فصل تابستان گرم است؛ اما زمانی است که می‌توانید تفریحات دریایی مانند شنا را در این روستای سنگی تجربه کنید. افراد زیادی این فصل را برای سرزدن به این روستا انتخاب می‌کنند؛ به همین خاطر، تابستان شلوغی دارد و هتل های آلاچاتی گران‌تر از سایر اوقات هستند. اگر هم فکر می‌کنید که بارش باران برایتان هیچ مشکلی فراهم نمی‌کند و سفرتان در این صورت با مشکل روبه‌رو نمی‌شود؛ در فصل‌های پاییز و زمستان به آلاچاتی سفر کنید. در این زمان، گردشگران کمی در روستا هستند و آرامش آن را با تمام وجود حس می‌کنید.

آلاچاتی کجاست؟

تفریحات و جاذبه‌های آلاچاتی

اولین چیزی که ذهن شما را مشغول خود می‌کند که هتل آلاچاتی را رزرو کنید؛ جاذبه‌های آن است. موج‌سواری اولین تفریحی است که باید در روستای آلاچاتی انجام دهید. بادهای فراوانی در اینجا می‌وزد که شرایط را برای انجام این تفریح فراهم می‌کند. در کنار موج‌سواری، کارهایی مانند گردش در محیط، پیاده‌روی و کایت‌سواری را هم می‌توانید انجام دهید.

آلاچاتی چندین جشنواره در طول سال برگزار می‌کند. می‌توانید زمان سفرتان را با تاریخ آن‌ها هماهنگ کنید. این منطقه گیاهان دارویی فراوانی دارد که به‌خاطر شناسایی آن‌ها، هر ساله جشنواره‌ای برگزار می‌شود. علاوه‌بر این، جشنواره پرواز بادبادک هم است. شاید فکر کنید که این مسابقه برای سرگرم‌کردن کودکان انجام می‌شود؛ اما اینطور نیست و همه به‌صورت حرفه‌ای در آن شرکت می‌کنند.

امتحان غذاهای محبوب آلاچاتی در رستوران‌های آن

از آن‌جایی که آلاچاتی روستا است؛ پیداکردن غذاهای تازه و ارگانیک در آن آسان‌تر از جاهای دیگر است. اگر به این روستا سفر کرده‌اید؛ هیچ توقع مدرن بودن را از این‌جا نداشته ‌باشید. در عوض آن، خوشمزه‌ترین غذها مانند نان، قهوه ترک و مربا را نوش جان می‌کنید. رستوران‌های اینجا هم در گذشته مانده‌اند و معماری آن‌ها ترکیبی از سنگ و چوب است. منوی رستوران معمولا هر غذای ترکی یا یونانی را که بخواهید، در خود دارن. رستوران‌های بیبلوس و مزرعه تا میز و کافه اسما یاپرائی از جمله جاهایی هستند که در سفرتان به این روستا باید به آن‌ها سر بزنید.

سوغاتی‌های برگشت از آلاچاتی

سوغاتی یکی از زیبایی‌های سفر است که می‌تواند تا مدت‌ها مهمان خانه شما باشد. اگر در گردش خود به بازار سنتی سر بزنید؛ لوازمی مانند مجسمه و نقاشی را می‌توانید با خود به خانه ببرید. البته غذاهای ارگانیک این روستا بسیار معروف هستند؛ اما تنها باید در این شهر آن‌ها را نوش جان کنید و امکان بردن آن‌ها به خانه وجود ندارد.

آلاچاتی کجاست؟

رزرو ارزان و آسان هتل های آلاچاتی در فلای تودی

اگر می‌خواهید به آلاچاتی سفر کنید؛ تنها بلیط هواپیما را از این سایت نخرید؛ بلکه هتل های آلاچاتی را هم در این سایت رزرو کنید. در فلای تودی تمام هتل‌های این روستا به شما نمایش داده می‌شود و اطلاعات خدمات و هزینه آن‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد. سپس، از میان آن‌ها، اقامتگاهی را انتخاب کنید که به سلیقه شما نزدیک هستند. در کنار آن، بیمه مسافرتی و ترانسفر فرودگاهی در این سایت با تخفیف ویژه ارائه می‌شود که می‌توانید از همین جا آن‌ها را تهیه کنید.

کد خبر 669643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.