نایلون شیرینگ چیست ؟

در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات کامل در رابطه با انواع نایلون شیرینگ چیست و چه کاربردی دارد در اختیار شما قرار دهیم تا اگر قصد خرید این محصول برای بسته بندی را دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

نایلون شیرینگ پک چیست؟

به طوری کلی به هر نوع بسته بندی که ویژگی جمع شوندگی در برابر حرارت یا مکش هوا را داشته باشد شیرینگ (شیرینک (انگلیسی=shrink)) می گویند. از همین رو شیرینگ پک به معنای بسته بندی حرارتی و در برخی موارد وکیوم معنا می دهد.

شیرینگ نایلونی و پلی اتیلنی (PE-LDPE))

تولید نایلون شیرینگ یا پلی اتیلن به عنوان پر کاربرد ترین نوع پلاستیک حرارتی شناخته است که اکثر ما به صورت هر روزه در حال استفاده از آنها هستیم. بهترین مثال برای درک بهتر شیرینگ های نایلونی بسته بندی ۶ عددی نوشیندنی های گوناگون همانند آب معدنی می باشد.

ضخامت بالای ۵۰ میکرون، شفافیت کمتر نسبت به نمونه های شیرینگ سلفونی از مشخصات شیرینگ پلی اتیلنی می باشد.

پلی اتیلن نوعی پلی اولفین است، به این معنی که یک فیلم تک مونومر است که با افزودن اتیلن در طی پلیمریزاسیون تشکیل می شود. پلی اتیلن در چندین شکل بسته بندی محافظ انعطاف پذیر، از جمله فیلم شرینک و فیلم استرچ، استفاده می شود که برای هر کدام بسیار متفاوت عمل می کند.

سه شکل رایج پلی اتیلن عبارتند از

  • پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)
  • پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE)
  • پلی اتیلن خطی با چگالی کم (LLDPE)

نایلون شیرینگ چیست ؟

فیلم شیرینگ پلی اتیلن چیست و چه تفاوتی با شیرینگ نایلونی دارد؟

پلی اتیلن ها دارای مشتقات و زیر مجموعه های بسیار زیادی است که یکی از آنها نایلون یا همان LDPE است که تنها نوع مواد اولیه پلی اتیلنی تولید شیرینگ است، از همین رو شیرینگ پلی اتیلنی و نایلونی تنها ۲ مترادف بوده و با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند.

طرز استفاده از شیرینگ حرارتی

بطور کلی دو روش اصلی وجود دارد که در زیر به توضیح مختصری از آنها خواهیم پرداخت:

  • شیرینگ دستی: در اکثر موارد برای سفارشات یا بسته بندی هایی که تعداد کمی دارند با استفاده از یک سشوار صنعتی و یک یا چند نیروی انسانی انجام می شود.
  • شیرینگ تونلی: برای بسته بندی های با تعداد بالا بهترین انتخاب دستگاه شیرینگ پک است که با توجه به نیاز شما در حجم، سرعت و ابعاد مختلف در بازار موجود می باشد.
  • دیگر دستگاه های شیرینگ پک: دستگاه های دیگری هم برای پک کردن شیرینگ وجود دارد که در انواع گوناگون همانند شیرینگ کابینتی قابل خرید است.

برای درک بهتر این نوع بسته بندی می توان به پک های ۶ عددی نوشیدنی های گوناگون همانند آب معدنی و نوشابه اشاره کرد.

برای تولید شیرینگ نایلونی از مواد اولیه LDPE استفاده می شود

در حالی که مشابه پلی اتیلن با چگالی بالا، LDPE چگالی کمتری دارد (همانطور که از نام آن پیداست). یعنی جرم کمتری نسبت به حجمش دارد. LDPE در برابر ضربه، رطوبت و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. همچنین به‌طور گسترده بازیافت می‌شود و محصولات LDPE سفت و سخت (مانند بطری‌ها، ظروف، درب‌ها، درپوش‌ها و غیره) معمولاً در برنامه‌های بازیافت حاشیه‌ای جمع‌آوری می‌شوند. LDPE معمولاً در کاربردهایی که برای آنها آب بندی حرارتی ضروری است و همچنین در ساخت برخی درب ها و بطری های انعطاف پذیر و در کاربردهای سیم و کابل استفاده می شود.

انواع روش های تولید شیرینگ

با توجه به نیاز مشتری، امکات تولید شیرینگ در انواع رول و دوخت خورده وجود دارد که عبارتند از:

  • فیلم تک لایه ساده
  • فیلم روده ای
  • فیلم ۲ لا بغل باز
  • دوخت خرده (ابعاد شده یک طرف باز)
  • شیت شده (برش خرده)

نایلون شیرینگ چیست ؟

روش های چاپ شیرینگ چیست؟

برای چاپ روی فیلم شیرینگ از روش های چاپ انعطاف پذیر استفاده می شود که شرکت های تولید کننده نایلون شیرینگ از خدمات زیر برای چاپ روی انواع پلاستیک های حرارتی استفاده می کند که عبارتند از:

  • چاپ هلیوگراور عرض ۶۰ سانتی متر اقتصادی مخصوص فیلم های شیرینگ سلفونی (PVC و POF) و چاپ هلیوگراور عرض ۱۲۰ سانتی متر
  • چاپ فلکسو سیلندر مرکز عرض ۱۲۰ سانتی متر با روش ساخت کلیشه دیجیتال

مزایای نایلون شیرینگ

مزایای استفاده از LDPE نسبت به سایر اشکال بسته بندی شیرینگ، استحکام و دوام بیشتر برای اقلام سنگین تر و بزرگتر مانند بسته های چندگانه نوشیدنی است. این روکش ها همچنین قابل چاپ هستند و می‌ توانند در عین حفظ تصویر و استحکام مورد نیاز، گرافیک عالی به آن اضافه کنند.

در جایی که POF و PVC در ضخامت با حداکثر ضخامت ۱۰۰ میکرون تولید می شود، ضخامت نمونه های پلی اتیلنی یا همان نایلونی تا ۱۲۰۰ میکرون هم قابلیت تولید دارد.

این ضخامت ها در کاربرد های صنعتی دریایی مانند بسته بندی قایق برای ذخیره سازی استفاده می شود.

معیاب شیرینگ نایلونی چیست؟

معایب تولید شیرینگ پلی اتیلن حرارتی این است که نرخ انقباض (جمع شوندگی) بالایی ندارد، معمولاً حدود ۲۰ درصد، و شفافیت قابل توجه کمتری نسبت به سایر نوع های شیرینگ دارد.

هزینه تولید و چاپ نایلون شیرینگ

از آنجا که هر شخص، شرکت یا فروشگاهی نیاز مخصوص خود را از بسته بندی دارد نمی توان یک لیست قیمت دقیق برای این نوع بسته بندی مشخص کرد، از همین رو برای دریافت قیمت با مشاوران فروش ما تماس بگیرید تا قیمت دقیق و به روز محصول را به اطلاع شما برسانند.

قیمت تولید شیرینگ: هزینه تولید نایلون شیرینگ به صورت مستقیم به قیمت روز مواد اولیه پلی اتیلنی بستگی دارد، از همین رو برای دریافت قیمت دقیق و به روز با مشاوران فروش ما ارتباط برقرار کنید.

قیمت چاپ نایلون شیرینگ: هزینه چاپ روی بسته بندی های انعطاف پذیر همانند نایلون شیرینگ به صورت مستقیم به تعداد رنگ های موجود در طرح یا تصویر شما بستگی دارد. از همین رو برای استعلام قیمت دقیق چاپ لطفاً طراحی مورد نظر خود برای چاپ را برای مشاوران فروش ما ارسال کنید، تا پس از بررسی دقیق میزان مصرف رنگ و هزینه تولید اعلام شود.

باید بدانید که بسیاری از فروشندگان بسته بندی های شیرینگ در واقع واسطه می باشند، و بهمین دلیل قیمت نهایی برای مصرف کننده بسیار بالاتر از قیمت واقعی می شود پس شرکت های تولیدکننده که دارای خط تولید هستند قیمت هایی بسیار مناسب تر به شما میدهند.

برگرفته شده از مقاله شیرینگ چیست شرکت تولید کننده محصولات انعطاف پذیر پلیمری و غیر پلیمری بسپار نگار.

کد خبر 669632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.