رهاسازی یک قلاده روباه و یک بهله جغد در زیستگاه طبیعی کلاه قاضی + فیلم

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: یک قلاده روباه و یک بهله جغد با گذراندن مراحل درمان و بازپروری در پارک آموزشی حیات وحش صفه، با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در زیستگاه طبیعی پارک ملی کلاه‌قاضی رهاسازی شدند.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یک قلاده روباه و یک بهله جغد با گذراندن مراحل درمان و بازپروری در پارک آموزشی حیات وحش صفه، با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان در زیستگاه طبیعی پارک ملی کلاه‌قاضی رهاسازی شدند.

وی افزود: روباه مورد نظر در زمان تحویل کمتر از یک ماه سن داشت که توسط شهروندان دوستدار حیوانات با هماهنگی اداره کل محیط زیست به پارک آموزشی حیات وحش صفه منتقل شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به ضعف جسمی و آسیب یک دست این حیوان تصریح کرد: اقدامات لازم برای درمان، تغذیه، شیردهی، تقویت و بهبود وضعیت جسمی این روباه توسط دامپزشک و کارشناسان مجموعه انجام و پس از یک سال با تکمیل دوره بازپروری، تأیید سلامتی و توان لازم حیوان برای ادامه زندگی در طبیعت، با هماهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست در زیستگاه طبیعی رهاسازی شد.

وی ادامه داد: یک بهله جغد نیز در حالت تیرخورده و با عفونت شدید در ناحیه گردن و بال توسط عوامل یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست به مجموعه تحویل داده شد.

کارگر خاطرنشان کرد: این پرنده نزدیک به یک سال مورد درمان قرار گرفت و با آمادگی برای پرواز و شکار در محیط و زیستگاه طبیعی رهاسازی شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: پارک آموزشی حیات وحش صفه، علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و نگهداری از حیوانات توقیفی و آسیب‌دیده در طبیعت، به‌عنوان تنها مرکز تخصصی درمان حیوانات وحشی و مورد تأیید سازمان حفاظت محیط زیست دارای کارکرد درمانی و نقاهتگاهی است.

وی اضافه کرد: حیوانات آسیب‌دیده ارجاعی از شهروندان با هماهنگی سازمان محیط زیست به این مرکز منتقل و پس از درمان و بازپروری در صورت امکان، در زیستگاه طبیعی رهاسازی می‌شوند.

کد خبر 669607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.