آمادگی گروه‌های درمانی هم‌زمان با آغاز عملیات تشریق در سرزمین وحی

با توجه به آغاز عملیات تشریق و مراسم رسمی حج، گروه‌های درمانی اعزامی هلال‌احمر در آمادگی کامل به سر می‌برند تا سلامت حجاج به طور کامل تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجاج با کاروان‌های بسیاری در سال جاری به مراسم حج مشرف شدند و به منظور تأمین ایمنی و رفاه حجاج، دستگاه‌های متعددی اقدام به انجام فعالیت‌های مختلفی کردند. در این بین جمعیت هلال‌احمر نیز به عنوان تأمین‌کننده سلامت جسمانی حجاج، نسبت به راه‌اندازی مراکز پزشکی در عربستان و مناطق لازم، اقدام کرده است تا سلامت حجاج در این سفر تأمین شود.

پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه از امروز عملیات تشریق و مراسم رسمی حج آغاز می‌شود، اظهار کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، یک بیمارستان صحرایی در عرفات، یک بیمارستان صحرایی در منا، دو مرکز سیار و ۱۵ مطب در مشعر برای خدمت به ضیوف‌الرحمن آماده کرده و در هشت مکتب جداگانه در عرفات و هشت مکتب (درمانگاه تخصصی) در منا، خدمات سلامت را به زائران ارائه می‌دهد.

وی افزود: حین تردد زائران به سمت جمرات نیز به طور میانگین هر یک ربع یک بار، یک گروه ویژه پزشکی و درمانی زائران را به سمت جمرات همراهی می‌کنند. از امروز با شروع عملیات تشریق، جمعیت هلال‌احمر با تمام توان خود برای خدمت به زائران آمادگی دارد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: بیمارانی که در بیمارستان‌های هلال‌احمر و بیمارستان‌های سعودی بستری هستند، در قالب کاروان وقوف اضطراری، مناسک حج را با کمک پزشکان و تیم پزشکی حج و زیارت انجام می‌دهند.

مشکلات تنفسی و گوارشی؛ شایع‌ترین علت مراجعه حجاج به مراکز درمانی

پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در اطلاع‌رسانی‌های پیشین خود، تصریح کرده بود: در جلسه با رئیس بیمارستان نور عربستان اعلام شد که مرکز پزشکی هلال‌احمر می‌تواند بار مشکلات آنها را کاهش دهد؛ همچنین از بیمارستان نور عربستان درخواست داشتیم که وقتی نیازمند سی‌تی‌اسکن هستیم زائران ما را به درمانگاه نفرستند تا پزشکان ابتدا نیاز به سی‌تی‌اسکن را تأیید کنند و دستور پزشک ما را بپذیرند که مورد موافقت آنها قرار گرفت.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: مشکل دیگر این بود که تعداد نیروها و کادر درمان عربستان اندک است، به همین دلیل وقتی زائران ما در بیمارستان‌های آنها بستری می‌شوند چند روز رسیدگی به آنها طول می‌کشد، اما مقرر شد بلافاصله شرایط ایرانی‌ها تعیین تکلیف شود تا زیارت آنها به مشکلی برنخورد.

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که زائران مبتلا به بیماری با مشکلی مواجه نشوند و هرچه زودتر درمان شوند و به زیارت خود برسند، خاطرنشان کرد: کادر درمانی اعزامی به عربستان از بهترین‌های کادر درمانی ایرانی هستند و آمادگی داریم که متخصصان کشور را برای کمک به عربستان به بیمارستان‌های آنها اعزام کنیم تا زائران مبتلا به بیماری با مشکلی مواجه نشوند.

کولیوند گفت: تاکنون بیشتر مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی هلال‌احمر به علت مشکلات تنفسی و گوارشی درمان شده‌اند و تلاش می‌شود تا بهره‌گیری از ظرفیت زائرانی که جزو کادر درمان هستند، پوشش سراسری برای کنترل سلامتی حجاج داشته باشیم.

کد خبر 669591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.