استراتژی فینیکس برای ذخیره آب از پروژه‌های شهری

اعضای شورای شهر فینیکس در ایالات متحده آمریکا با پیشنهاد اتخاذ مدیریت آب برای توسعه شهر در آینده موافقت کرده‌اند و در نظر دارند از این طریق به مبارزه با خشکسالی نیز کمک کنند، ضمن این‌که رونق اقتصادی را برای شهر به ارمغان بیاورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تضمین قابلیت دسترسی شهروندان به آب کافی به یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهرهای بیابانی تبدیل شده است که فینیکس نیز از این امر مستثنی نیست، چراکه مدیران آن ادعا کرده‌اند ذخایر آب زیرزمینی در مرز خطر (کمبود) قرار گرفته است. از آن‌جا که هرچه ذخایر آب یک شهر فشار بیشتری را متحمل شود، امکان وقوع خشکسالی، تشدید تغییرات اقلیمی و کمبود خوراک در آن افزایش پیدا می‌کند، مدیران فینیکس تصمیم گرفته‌اند اقدامات جدیدی برای حل آن اعمال کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به وضع مقررات جدید برای ساخت‌وساز در شهر اشاره کرد.

استراتژی فینیکس برای مدیریت آب

معمارانی که قصد افزایش تعداد واحدهای در حال ساخت یک پروژه را نسبت به تعداد مقرر دارند باید اقداماتی را برای کارآمدی آب مورد نیاز برای پروژه‌های خود انجام دهند و تنها در این صورت مجاز به پیاده‌سازی طرح‌های خود خواهند بود.

علاوه بر این، توسعه‌دهندگان شهری که برای اجرای پروژه‌های خود به مقدار بسیار زیادی آب نیاز دارند، از این پس موظف خواهند بود طرح ویژه‌ای را برای صرفه‌جویی در مصرف آب ارائه دهند تا بتوانند پس از کسب مجوز، اقدامات خود را آغاز کنند.

استراتژی فینیکس برای ذخیره آب ناشی از پروژه‌های شهری

البته فینیکس که جمعیت آن به‌طور باورنکردنی در حال افزایش است، برای تأمین آب مورد نیاز خود به میزان کمی به انبارهای زیرزمینی متکی است و در واقع تنها حدود دو درصد آب مورد نیاز خود را از این طریق تأمین می‌کند. با این حال اعضای شورای شهر در نظر دارند از طریق اعمال قوانین جدید نه‌تنها به مدیریت کارآمدتر آب در شهر کمک کنند، بلکه از طریق کاهش هزینه‌های مصرف آب و اعمال اقدامات دیگر برای تأمین آن، نقش مهمی در رونق اقتصادی شهر ایفا کنند.

در استراتژی جدید فینیکس، محدودیت‌های جدیدی برای مصرف‌کنندگان آب، به‌ویژه کاربران مقدار زیاد آب، اعمال خواهد شد که این امر به سهم خود ارائه کارآمدترین تدابیر را برای صرفه‌جویی در مصرف آب در توسعه‌های جدید به همراه خواهد داشت، ضمن این‌که به ارائه بیشترین خدمات مرتبط با آب تحت کنترل مصرف منجر خواهد شد. در واقع مدیران فینیکس ادعا کرده‌اند که تمام اقدامات و نظارت‌هایی که اکنون در زمینه مصرف آب در شهر پیاده می‌شود، توسعه شهر را در آینده نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد و ارائه خدمات بهتر را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 669574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.