شرایط بازپس‌گیری املاک مسکونی تحت‌ تملک بانک‌ها اعلام شد

بانک مرکزی ضمن ابلاغ دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری به شبکه بانکی، شرایط استرداد املاک تملک‌شده بانک‌ها را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، بانک مرکزی دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری به شبکه بانکی و شرایط استرداد املاک تملک‌شده بانک‌ها را تشریح کرد. در این دستورالعمل با هدف مساعدت به افرادی که ملک مسکونی آن‌ها به تملک شبکه بانکی کشور درآمده است، موافقت شده است تا املاک مسکونی یادشده در صورت ارائه درخواست کتبی مالکان قبلی و موافقت بانک تحت شرایطی که در ادامه آمده است به آن‌ها واگذار شود.

بنا بر اعلام بانک مرکزی، املاکی که تا قبل ازسیزدهم بهمن ۱۴۰۱ به تملک بانک درآمده‌اند، باید حداکثر درخواست خود را تا سیزدهم مرداد ۱۴۰۲ برای اقاله ملک به بانک ارائه دهند، اما املاکی که تاریخ تنظیم سند انتقال آن‌ها به بانک بعد از سیزدهم بهمن ۱۴۰۱ است، یک سال برای ارائه درخواست کتبی، مراحل قانونی و تأمین وجه مالک قبلی آن‌ها زمان تعیین شده است.

چنانچه ملک مسکونی در ازای مطالبات مؤسسه اعتباری ناشی از اعطا / ایجاد تسهیلات و تعهدات تملک شده است، مؤسسه اعتباری مجاز است در صورت ارائه درخواست کتبی مالک قبلی، ملک مسکونی را در چارچوب شرایط در قالب اقاله به وی مسترد کند.

کد خبر 669535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.