حمایت از  مناطق تجاری شیکاگو برای افزایش کارآفرینی و نشاط شهروندی

مدیران شیکاگو از تخصیص ۵۴ میلیون دلار برای بازآفرینی مناطق تجاری خبر داده‌اند و امیدوار هستند بتوانند با افزایش پایداری شهر، تاب‌آوری اقلیمی شهر را بهبود بخشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شیکاگو در ایالات متحده آمریکا ۱۳۳ کسب‌وکار کوچک، نهادهای غیردولتی، کمپانی‌ها و سازمان‌های محیط زیست سراسر شهر را برای اعطای ۵۴ میلیون کمک‌هزینه به ازای بازآفرینی محل فعالیت خود و اعمال اقدامات دوستدار اقلیم معرفی کرده‌اند. این مراکز از میان ۶۷۰ فرمی که توسط کسب‌وکارهای مختلف برای دریافت بودجه مورد نظر در ابتدای سال ۲۰۲۳ پر شده بود، مشخص و قرار شد هر یک پس از دریافت کمک‌هزینه، به اعمال اقداماتی با بیشترین اثربخشی در بهبود کیفیت زندگی مردم به واسطه ارائه خدمات بهتر و کارآفرینی بیشتر پیاده کنند.

بازآفرینی مناطق تجاری

کمپانی‌ها و نهادهای مشمول کمک‌هزینه، بسته به نیاز خود بین ۱۰ هزار تا ۵.۹ میلیون دلار دریافت خواهند کرد و موظف خواهند بود از آن برای بازآفرینی کسب و کار خود، اشتغال‌زایی و ایجاد تحولاتی در منطقه محل استقرار خود اعمال کنند و در رونق اقتصادی شهر سهیم شوند.

شهردار شیکاگو امیدوار است که از طریق حمایت مالی از کسب‌وکارهای کوچک که بیشترین خدمات و فرصت‌ها را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند، به افزایش پایداری اقتصادی و نشاط شهروندی در شهر کمک کند، چراکه از این طریق می‌تواند زمینه کارآفرینی بیشتر و ارائه خدمات بهتر را برای مردم فراهم آورد و به بهبود کیفیت زندگی آن‌ها کمک کند. کسب‌وکارها و نهادهایی که کمک‌هزینه شهرداری را دریافت می‌کنند، باید علاوه بر وظایف نام‌برده، به طراحی محیط‌های اطراف خود کمک کنند و از این طریق، ایمنی، بهداشت و نشاط را برای مناطق میزبان به ارمغان بیاورند.

حمایت از  مناطق تجاری شیکاگو برای افزایش پایداری اقتصادی و نشاط شهروندی

توسعه استانداردهای جدید با هدف حمایت از کسب‌وکارها، بازآفرینی مراکز تجاری، بهبود تاب‌آوری مناطق در مقابل تغییرات اقلیمی از طریق افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و توسعه جوامعی با رونق اقتصادی بالاتر از دیگر اهداف مدیران شیکاگو در سال جاری به‌حساب می‌آید که قرار است سرمایه‌های کلانی نیز برای اجرای آن‌ها اختصاص داده شود. این سرمایه‌گذاری‌ها برای اجرای نوآوری‌های مختلف و جدید شامل پیاده‌سازی برنامه‌های فنی برای افزایش دسترسی نهادهای بیشتر به کمک‌هزینه‌های دولت به منظور بازآفرینی مراکز تجاری، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کسب‌وکارهایی که در لیست دریافت‌کنندگان کمک‌هزینه دولت برای بازآفرینی مناطق تجاری قرار گرفته‌اند، قرار است بودجه‌های متناسب با نیاز خود برای این منظور را در ۹ دسته برنامه جدا از یکدیگر، شامل کمک‌هزینه‌هایی برای توسعه اجتماعی، بهبود زیرساخت‌های اقلیمی و افزایش برابری حمل‌ونقل دریافت کنند و رفاه مردم را در رأس اجرای پروژه‌های خود قرار دهند.

کد خبر 669533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.