۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
واردات برنج کاهش یافت

بر اساس آمار گمرک تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۷۸ هزار و ۲۵۱ تن برنج به ارزش ۲۱۲ میلیون و ۵۶۷ هزار دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵۰ درصد معادل ۱۷۲ هزار تن کاهش یافته است.

به گزارش ایمنا، بر اساس آمار گمرک تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۷۸ هزار و ۲۵۱ تن و ۷۱۱ کیلوگرم برنج به ارزش ۲۱۲ میلیون و ۵۶۷ هزار و ۵۳۴ دلار وارد کشور شده، این در حالی است که در سال گذشته در همین بازه زمانی ۳۵۰ هزار و ۳۶۰ تن و ۲۱۰ کیلوگرم به ارزش ۵۳۴ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۲۹ دلار وارد کشور شده بود.

این آمار نشان‌دهنده آن است که واردات این کالای اساسی در دو ماه اخیر در قیاس با همین بازه زمانی در سال گذشته با کاهش حدود ۵۰ درصدی (۱۷۲ هزار تنی) به لحاظ وزنی با کاهش ۶۰ درصدی (۳۲۲ میلیون دلاری) به لحاظ ارزشی روبه‌رو بوده است.

به‌طوری که ۸۹ هزار تن برنج از هندوستان به ارزش ۱۰۱ میلیون دلار، ۳۵ هزار تن برنج به ارزش ۶ میلیون دلار از مناطق آزاد، ۷۳ هزار تن برنج به ارزش ۹۲ میلیون دلار از پاکستان، ۱۰ هزار تن برنج به ارزش ۱۲ میلیون دلار از امارات متحده عربی، ۲۰۰ تن برنج به ارزش ۴۰۰ هزار دلار از مناطق ویژه و یک هزار تن برنج به ارزش یک میلیون دلار از تایوان وارد کشور شده است.

کد خبر 669487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.