چرا معاملات آپشن برای صندوق‌های درآمد ثابت ممنوع شد؟

معاون عملیات بازار بورس تهران گفت: بررسی‌های انجام شده نشان داد برخی از کدهای حقوقی با منابع صندوق‌های با درآمد ثابت به اشتباه با استفاده از قراردادهای اختیار معامله، تأمین مالی کرده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در ابلاغیه‌ای، اتخاذ موقعیت در قراردادهای اختیار معامله توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت را ممنوع کرد.

مهدی زمانی سبزی در این‌باره اظهار کرد: هدف اصلی از راه‌اندازی بازار مشتقه و ابزارهای موجود در آن پوشش ریسک است، اما بررسی‌های انجام شده نشان داد که برخی از کدهای حقوقی با منابع صندوق‌های با درآمد ثابت به اشتباه با استفاده از این ابزار تأمین مالی کرده‌اند.

وی افزود: از آنجا که در بازار سرمایه، بستر اوراق اختیار فروش تبعی وجود دارد و این اوراق ابزار بسیار مناسبی برای تأمین مالی است و مکانیزم مقرراتی مطلوبی نیز دارد، متقاضیان تأمین مالی می‌توانند با ارسال درخواست در بورس از طریق اوراق اختیار فروش تبعی، تأمین مالی کنند.

معاون عملیات بازار بورس تهران خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که سرمایه‌گذاری در اوراق اختیار فروش تبعی برای صندوق‌ها میسر بوده و می‌توانند در این بازار کسب سود کنند.

کد خبر 669483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.