وضعیت بورس امروز/ بازار تحت تاثیر دستورالعمل عرضه محصولات پالایشگاهی

در بازار سرمایه امروز بیش از ۶۰ درصد نمادها مثبت بودند و شاخص کل با افزایش ۲۷ هزار و ۱۶ و احدی به دو میلیون و ۱۸۹ هزار و ۶۳۲ رسید؛ نمادهای "کگل "با ۴۰۴۵ واحد، "شپنا" با ۲۳۴۹ واحد و "کچاد" با ۲۲۱۸ واحد بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز پس از اخبار دیروز پیرو افزایش نرخ پایه محصولات پالایشی و پتروشیمی و همچنین افزایش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان، سبزرنگ شد. شاخص کل با افزایش ۲۷ هزار و ۱۶ و احدی به دو میلیون و ۱۸۹ هزار و ۶۳۲ رسید؛ نمادهای "کگل "با ۴۰۴۵ واحد، "شپنا" با ۲۳۴۹ واحد و "کچاد" با ۲۲۱۸ واحد بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. امروز بیش از ۶۰ درصد نمادها مثبت بودند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با افزایش هفت هزار و ۲۹۱ واحدی به عدد ۷۵۰ هزار و ۲۵۲ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده هفت هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل ۷۶۱ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۹ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۳۴ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با افزایش ۲۲۸ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۸ هزار و ۴۶ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای "وسپهر"، "شاوان" و "آریا" بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۴۳ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۹۶ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران حدود پنج میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۴۷۶ هزار معامله به ارزش چهار هزار و ۹۵۸ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۱۳ هزار و ۱۸۳ میلیارد تومان بود که برای بازار سهام مقدار پایینی است و از این مقدار، مبلغ شش هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان متعلق به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۹ میلیارد ۸۱۵ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۴ میلیارد ۸۲۶ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۷ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۴ هزار و ۹۵۸ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، وبملت، کمند

بیشترین حجم معامله: شهر، وبملت، کگل

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: وتوکا، وپترو، شسینا

بیشترین کاهش قیمت: وبصادر، قمرو، وتجارت

ورود و خروج پول حقیقی

میزان خروج پول حقیقی: ۱۴۴ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: سهرمز، وشهر، کالا.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: وبملت، دی، بپاس.

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۲۷۰ ۱۴۴
فرابورس ۲۰۱ ۱۱۱

اخبار مهم

تعلیق نماد معاملاتی وآداک

شرکت صنعت و تجارت آداک به مدت ۱ ماهه دیگر (تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۳۱) تعلیق شد.

خبر بسیار مهم برای بازار سرمایه به ویژه پتروپالایشی‌ها

نرخ ارز مبنای محاسبات نرخ پایه عرضه فرآورده‌ها در بورس کالا از ۲۸,۵۰۰ تومان به ۳۷,۹۰۰ تومان تغییر یافت.

نرخ سود بین بانکی ثابت ماند

بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش اعلام کرده است که نرخ سود بازار بین بانکی بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ هفتگی در ۲۳.۴۸ درصد ثابت ماند.

افزایش سرمایه ۶۸۳ درصدی شپلی

پیشنهاد افزایش سرمایه ۶۸۳ درصدی شپلی از مبلغ ۳,۵۷۰,۹۷۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۷,۹۴۷,۷۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت ثبت شد.

عرضه اولیه کتوسعه فردا ۵ تیرماه

فردا، پنجم تیرماه مجموعاً ۱۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر با نماد کتوسعه، طی دو مرحله و به صورت ترکیبی عرضه اولیه خواهد شد.

در مرحله اول، ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار سهم معادل چهار درصد از سهام شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر به سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه‌گذاری) عرضه شده و کشف قیمت انجام می‌شود.

در مرحله دوم، ۸۵ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم معادل هشت درصد از سهام شرکت توسعه صنایع و معادن کوثر به قیمت ثابت کشف شده در مرحله اول، به عموم سرمایه‌گذاران عرضه می‌شود.

بر این اساس، هر کد حقیقی یا حقوقی می‌تواند حداکثر ۲۱۰ سهم در قیمت ثابت کشف شده توسط صندوق‌ها خریداری کند. قیمت ارزش‌گذاری در مرحله اول ۲۰۷ ۲۴ ریال است.

نقشه بورس

وضعیت بورس امروز/ بازار تحت تاثیر دستورالعمل عرضه محصولات پالایشگاهی

پیش بینی بورس فردا

امروز تا ساعت ۱۱، درصد نمادهای مثبت بیشتر از نمادهای منفی بود که ناشی از دستورالعمل منتشر شده درباره عرضه محصولات پالایشگاهی در بورس کالا و افزایش مبنای قیمت پایه دلار آنها از ۲۸۵۰۰ به ۳۷ هزارتومان، بوده است.

امروز در اواسط بازار خبر لغو این مصوبه منتشر شد که در پی آن انجمن صنایع پایین دستی پتروشیمی بیانیه‌ای صادر کرد که براساس آن لیست قیمت‌هایی که روز گذشته منتشر شده بود و همچنین عرضه در بورس کالا فعلاً لغو شده است تا برای قیمت‌گذاری این محصولات به جمع بندی برسند.

این خبر منجر شد دوباره قیمت‌ها در بازار نزولی شده و از مثبت خیلی خوبی که ساعات اولیه داشتیم فاصله بگیریم. در روزهای آتی اتفاق خاصی نخواهد افتاد. روند بازار به سمت تعادلی شدن است و بازار از پالایشی‌ها و برخی پتروشیمی‌ها فاصله می‌گیرد.

در سایر گروه‌ها همچون گروه فلزی امروز ارقامی دیده شده که نشان از افزایش تقاضا دارد و این افزایش تقاضا در روزهای بعد نیز مشاهده می‌شود. در مجموع برای فردا بازار مثبت پیش بینی می‌کنیم اما رشد بازار چندان قوی نخواهد بود.

کد خبر 669434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.