برنامه‌های دهه ولایت با رویکرد مردمی برگزار شود

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: انجام برنامه‌های مرتبط با دهه ولایت را یک وظیفه سازمانی و دولتی نبینیم و کنار مراسم محلات و منازل به‌دنبال برگزاری جلسات با محوریت مردمی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید سعید حسینی در دیدار با کارگروه غدیر با تأکید بر اینکه باید از فرصت دهه ولایت برای ارتقای آگاهی مردم در این حوزه بهره برد، اظهار کرد: تبیین معارف غدیر از مهمترین برنامه‌های این دهه است که باید مورد توجه علما، روحانیون و سایر دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

وی در دیدار با برگزار کنندگان دهه ولایت شهرستان کاشان بر لزوم استفاده از مناسبت‌های مختلف از جمله دهه ولایت در تعظیم شعائر اسلامی تأکید کرد و افزود: همه روحانیون و علما وظیفه دارند با فعالیت بیشتر بتوانند برای حضرت ولی‌عصر (عج) سربازی کنند و وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: باید با استفاده بهینه از این فرصت‌ها بتوانیم یک موج تبلیغی و شور و نشاطی خاطره‌انگیز را در جامعه ایجاد کنیم و کنار آن به محتوای کار اهتمام داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه جشن غدیر باید هر چه باشکوه برگزار شود، تصریح کرد: ما باید جهت ارتقا سطح آشنایی مردم با معارف اسلامی تلاش کنیم. جشن غدیر همه ساله ظرفیت‌های منطقه را یادآور می‌شود لذا برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و کتاب‌خوانی با موضوع غدیر می‌تواند عامل افزایش آگاهی مردم شود و از طرف دیگر موجی از شور و نشاط را در جامعه ایجاد کند.

امام جمعه کاشان تاکید کرد: برگزاری جلسات کوچک و محله‌ای در منازل نیز برکات خاص خود را داراست و باید در هر دو جهت سرمایه‌گذاری کرد.

وی اظهار کرد: باید هر کدام از ما در هر کجا که هستیم این فعالیت‌ها را انجام دهیم و آن را یک وظیفه سازمانی و دولتی نبینیم و کنار مراسم محلات و منازل به‌دنبال برگزاری جلسات با محوریت عمومی باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کاشان نیز در این دیدار اظهار کرد: برنامه‌های عید غدیر در تمامی شهرها و روستاهای منطقه کاشان برگزار می‌شود و از ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و دینی برای تبیین واقعه غدیر استفاده می‌شود.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی با بیان اینکه در این جشن هیئت‌های مذهبی و مردمی نقش آفرینی می‌کنند، افزود: اقشار مختلف جامعه از جمله روحانیون فرهنگیان و هنرمندان ارتباط برقرار شده تا به اهداف فراگیر شدن غدیر و جهاد تبیین دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه این جشن مخصوص هیئت نیست، اظهار کرد: این برنامه‌ها مختص هیئت‌های مذهبی نیست بلکه باید در خیابان‌ها و محلات کم برخوردار نیز برپا شود تا جامعه بیشتری را همراه کند.

کد خبر 669459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.