محورهای دوگانه برنامه‌های فرهنگی منطقه ۱۲ در دهه ولایت

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: این برنامه‌ها در دو محور ایجاد نشاط اجتماعی و برگزاری جشن‌های بومی در محلات در راستای طرح محله محوری و اجرای حدود ۱۰۰ برنامه در داخل مرکز این منطقه برنامه‌ریزی شده است.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اظهار کرد: این برنامه‌ها در دو محور برنامه‌ریزی شده که محور نخست، اجرای ۱۰ برنامه از قربان تا غدیر در ۱۰ محله این منطقه ازجمله مهدی‌آباد، شهرک نگین، ملک‌شهر، عاشق‌آباد، امین‌آباد، محمودآباد و شهرک کوثر است.

وی افزود: با بومی‌سازی برگزاری جشن‌های محلی بدین‌صورت که برای برگزاری این مراسم‌ها از افراد همان محلات استفاده می‌شود، برای طرح محله محوری فعالیت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به محور دوم برنامه‌های دهه ولایت تصریح کرد: جشنواره بزرگ نشاط اجتماعی با عنوان «فقط به عشق علی» و با هدف حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری بازی‌های بومی و محلی، مسابقات ورزشی، ورزش‌های زورخانه‌ای، پرده‌خوانی غدیر و اقامه نماز جماعت ادامه داد: به‌مدت ۱۰ شب جشن دهه ولایت از هفتم تا هفدهم تیرماه و از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۲۳:۰۰ همراه با قرعه‌کشی مسابقات ورزشی برگزار خواهد شد.

رسالت خاطرنشان کرد: موکب پذیرایی از شهروندان منطقه ۱۲ با حضور هیئت‌های فرهنگی و مذهبی این منطقه، بازارچه فعال برای حمایت از منسوجات، صنایع دستی و مشاغل خانگی، غرفه‌های فرهنگی مشاوره حقوقی خانواده، عفاف و حجاب، برپایی چادرهای عشایر اقوام ایرانی و بازسازی واقعه غدیر هر شب بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با هماهنگی بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی در میدان شهید علیخانی ابتدای خیابان بهارستان غربی برگزار خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به مرحله دوم اجرای برنامه‌های دهه ولایت گفت: علاوه‌بر برنامه‌هایی که برای نشاط اجتماعی و در محلات برگزار می‌شود، مراکز فرهنگی این منطقه حدود ۱۰۰ برنامه داخل مرکز خواهد داشت.

وی از حمایت بیش از ۴۰ برنامه محلی که توسط کانون‌های فرهنگی پایگاه‌های بسیج منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان انجام می‌شود، خبر داد و گفت: سه برنامه شاخص فرهنگی توسط سه مرکز این منطقه در محله محمود آباد، هیئت محبان‌الزهرا (س) در موکب واقع در میدان علیخانی و دو شب اجرای برنامه منادیان غدیر در بوستان مادر نیز برگزار خواهد شد.

کد خبر 669432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.