از جزئیات قتل مسلحانه ۲ برادر در باغ گیلاس تا دستگیری قاتل پس از هفت ماه زندگی مخفیانه

جزئیات قتل مسلحانه دو برادر و یک مرد در باغ گیلاس، دستگیری قاتل پس از هفت ماه زندگی مخفیانه، ربودن پسر ۱۶ ساله توسط آدم‌ربایان خشن و قتل خونین در پی جدال دو سگ گله را بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا شهبازی فرماندار شهرستان صحنه، اظهار کرد: روز گذشته به دلیل درگیری بین جوانان دو خانواده، سه نفر کشته می‌شوند. این درگیری به علت اختلافات قبلی بوده که همچنان استمرار داشته است.

وی افزود: در نهایت روز گذشته درگیری اولیه به بهانه اختلاف بر سر قیمت فروش محصول باغ گیلاس آغاز و منجر به زد و خورد و با وساطت اطرافیان حل می‌شود.

فرماندار شهرستان صحنه تصریح کرد: ساعاتی بعد یکی از این افراد با مراجعه مجدد به محل درگیری با استفاده از سلاح شکاری اقدام به تیراندازی می‌کند و سه نفر که دو نفر از آن‌ها برادر بوده‌اند به قتل می‌رسند.

وی ادامه داد: فرد قاتل با همراهی شخص دیگری با استفاده از یک دستگاه خودرو که فاقد پلاک بوده است، از محل متواری می‌شوند و تلاش پلیس برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

دستگیری قاتل پس از ۷ ماه زندگی مخفیانه

سرهنگ کاظم صادقی رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی، اظهار کرد: در پی وقوع قتل مردی ۲۱ ساله با سلاح شکاری در یکی از روستاهای شهرستان قائنات در آذرماه سال ۱۴۰۱ و متواری شدن قاتل، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان و این شهرستان قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی هویت قاتل در روزهای ابتدایی وقوع قتل، افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد قاتل پس از ارتکاب جرم از استان خارج شده، به یکی از استان‌های همجوار گریخته است و هیچ خبری از وی در دست نیست.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان موفق شدند محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی قضائی، متهم را پس از هفت ماه در حالی که با خودروی کامیونت قصد فرار مجدد به مکان نامعلومی داشت، در محور زاهدان به بیرجند با عملیاتی منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه ارتکاب جرم شد، اما در مواجهه با اسناد و مستندات پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشود و به قتل اعتراف کرد. متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

ربودن پسر ۱۶ ساله توسط آدم‌ربایان خشن

سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در پی گزارش یک فقره آدم‌ربایی در سطح حوزه استحفاظی شهرستان سراوان، بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات تخصصی خود را آغاز کردند.

وی افزود: با حضور پلیس در محل و بررسی اظهارات شاهدان عینی و انجام تحقیقات تخصصی مشخص شد، پنج فرد ناشناس با صورت‌هایی پوشیده، نوجوان ۱۶ ساله‌ای را با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ ربوده و از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: بررسی‌های اولیه مأموران حاکی از آن بود که آدم‌ربایان به دلیل اختلافات قبلی این فرد را ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تیم رسیدگی‌کننده به پرونده به منظور حفظ جان گروگان، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی محل نگهداری او و دستگیری عاملان این اقدام شرارت‌آمیز آغاز کردند.

سردار جلیلیان با اشاره به اشراف اطلاعاتی و ساز و کارهای تعیین شده پلیس در این راستا، خاطرنشان کرد: این نوجوان ۱۶ ساله از چنگ آدم‌ربایان آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت. با توجه به شناسایی آدم‌ربایان تحقیقات تخصصی برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

قتل خونین در پی جدال ۲ سگ گله

عصر روز بیست‌وچهارم مرداد سال ۱۴۰۰، چوپان جوانی در زمین کشاورزی روستای چپلان شهر اهر در حال چرای گوسفندان خود بود که ناگهان صدای زوزه‌های سگ‌ها را می‌شنود. چوپان جوان به سرعت به سمت صدا می‌رود و مشاهده می‌کند سگ گله‌اش با یک سگ دیگر، وحشیانه با هم درگیر هستند و همدیگر را زخمی نیز کرده‌اند.

او برای جدا کردن دو سگ به سرعت سمت آن‌ها می‌رود. چوپان جوان به صحنه درگیری سگ‌ها می‌رسد و این در حالی بود که صاحب آن سگ نیز که در زمین‌های روستا مشغول چرای گوسفندان بود، خود را به محل رسانده بود. دو چوپان موفق شدند سگ‌های خود را آرام کنند اما این پایان ماجرا نبود.

دو صاحب سگ پس از آرام شدن ماجرا به خاطر زخمی شدن سگ‌ها با هم شروع به بحث می‌کنند و یکی از چوپان‌ها می‌گوید که سگ تو به سگ گله من حمله کرده است. همین بگومگوها کافی بود تا دو مرد جوان با هم درگیر شوند. درگیری فیزیکی به حدی شدت گرفت که صاحب یکی از سگ‌ها با چماق بزرگی که در دست داشت محکم به سر چوپان ۳۲ ساله زد.

بهادر ۳۲ ساله روی زمین افتاد و سرش به شدت شروع به خونریزی کرد؛ به حدی که زمین کشاورزی غرق خون شد و در ادامه اهالی روستا با توجه به سر و صدای درگیری دو مرد جوان خود را به محل رساندند و وقتی دیدند بهادر غرق خون روی زمین است، او را به بیمارستان منتقل کردند و ماجرای درگیری نیز به مقر پلیس گزارش شد.

تلاش پزشکان برای نجات جان بهادر ادامه داشت و چوپان چماق به دست ناپدید شده بود تا اینکه بعد از شش روز یعنی دومین روز شهریور ۱۴۰۰، تلاش پزشکان بی‌نتیجه ماند و بهادر به خاطر خونریزی مغزی روی تخت بیمارستان به کام مرگ فرو رفت و با جنایی شدن این پرونده تجسس‌ها برای دستگیری عامل این قتل کلید زده شد، اما هیچ سرنخی از قاتل در دست نبود.

بنا بر این گزارش، تحقیقات پلیسی برای دستگیری عامل این قتل خونین در دستور کار مأموران قرار دارد.

کد خبر 669393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.