برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی باید حقوق مردم را به رسمیت بشناسیم

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر بخواهیم سرمایه‌های اجتماعی‌ را در کشور افزایش دهیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه حقوق مردم را به رسمیت بشناسیم و مسئولان را به پاسخگویی ملزم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _یک‌شنبه چهارم تیرماه_ در یکصدوپنجاه‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به سخنان رئیس دیوان عدالت اداری کشوری اظهار کرد: دو اصل اساسی که روح قانون را تشکیل می‌دهد، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی است.

وی افزود: شورایاری‌ها کسانی هستند که بدون حقوق و داوطلبانه با پذیرش تمام سختی‌ها، مطالبه‌گر حق مردم از مدیریت شهری بودند و از شهردار ناحیه تا شهردار منطقه تا شهردار تهران را در همین صحن و پشت تریبون مطالبه‌گری می‌کردند؛ البته آن زمان مدیر شهرداری بودیم و افتخار می‌کردیم که مردم راحت پشت این تریبون به عنوان نماینده مردم می‌آمدند و شهردار تهران را خطاب قرار می‌دادند و از کاستی‌ها و نواقص می‌گفتند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: اصل دوم پاسخگویی است و مدیران را مجبور می‌کردند پاسخ مردم را بدهند و به تعهدات خود عمل کنند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم سرمایه اجتماعی‌مان را در کشور افزایش دهیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه حقوق مردم را به رسمیت بشناسیم و مسئولان را به پاسخگویی ملزم کنیم.

کد خبر 669382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.