جهل به قانون عامل بسیاری از شکایات است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیاری از تصمیم‌ها و مصوبات که موجب به شکایات می‌شود، ناشی از جهل به قانون بالادستی و اشراف نداشتن به مبانی حقوقی از طرف اعضای شوراها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _یکشنبه‌چهارم‌تیرماه_ در یکصدوپنجاه‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، پس از ارائه گزارش حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌هایی که در دیوان عدالت اداری مطرح می‌شود، به‌دلیل مغایرت قانونی تصمیم‌های شوراها یا شهرداری‌ها یا در راستای اجرای نادرست مصوبات و قوانین توسط مجریان و مدیران اجرایی است.

وی افزود: بسیاری از تصمیم‌ها و مصوبات که منجر به شکایات می‌شود، ناشی از جهل به قانون بالادستی و اشراف نداشتن به مبانی حقوقی از طرف اعضای شوراها است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طولانی‌شدن فرایند رسیدگی به این پرونده‌ها را شاهد هستیم و طولانی شدن به واسطه نبود اشرافیت قضات است، لذا طولانی‌شدن فرایند رسیدگی به پرونده‌ها و تصویب نشدن مصوبات مغایر با قانون و اجرای نادرست قوانین هر دو تضییع حقوق شهروندی است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد رفع این مشکل آموزش، مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین راه ممکن است.

صادقی تصریح کرد: آموزش برای اعضای شوراها درباره موضوعات مرتبط با حوزه شهری و روستایی به قضات و کسانی که وظیفه رسیدگی تخصصی به پرونده‌ها را دارند همچنین به شهروندان برای آشنایی با حقوق شهروندی، ضروری است.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکی بین دیوان عدالت اداری، وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها تشکیل شود.

کد خبر 669358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.