عقد خواهرخواندگی با کشورهای همسایه را پیگیری می‌کنیم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه به‌دنبال توسعه قراردادهای خواهرخواندگی هستیم گفت: خواهرخواندگی با کشورهای همسایه، کشورهای آسیای میانه و کشورهای حوزه مقاومت را در دستور کار داریم که در این راستا پیگیر خواهرخواندگی با حلب و تاجیکستان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی معرک‌نژاد امروز _یکشنبه چهارم تیرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان ۱۵ خواهرخوانده دارد که ثبت نخستین خواهرخواندگی این کلان‌شهر به ۳۵ سال پیش بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه شهرهای خواهرخوانده آورده‌هایی برای شهر اصفهان داشته‌اند اما این روند با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است، افزود: رشد و ارتقا در حوزه مدیریت پسماند و محیط زیست به بازدید و بهره‌مندی از ظرفیت خواهر خوانده‌ها بازمی‌گردد، همچنین بسیاری از ظرفیت‌های تفریحی و گردشگری شهر ناشی از تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بوده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این راستا تقویمی یک‌ساله از برگزاری هفته‌های فرهنگی در شهرهای خواهرخوانده تدوین، آماده و مصوب شده است، همچنین لیستی از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی که می‌توانیم مؤثر باشیم، تهیه شده است و با این اقدامات، به‌دنبال توسعه قراردادهای خواهرخواندگی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری هفته فرهنگی در شهرهای اروپایی به لحاظ عدد و ریال دچار چالش می‌شویم، البته می‌توانیم حضور آن‌ها را تسهیل کنیم اما خواهرخواندگی با کشورهای همسایه، کشورهای آسیای میانه، کشورهای حوزه مقاومت را در دستور کار برای آینده داریم.

معرک‌نژاد اظهار کرد: با توجه به ظرفیتی که در این حوزه وجود دارد، عقد قرارداد با شهری مانند حلب در سوریه و یا یکی از شهرهای تاجیکستان را پیگیر هستیم.

کد خبر 669347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.