افزایش میلیونی مسافران حمل‌‎ونقل عمومی با ابتکار اوکلند

مردم اوکلند، پایتخت نیوزلند تا یک سال آینده قادر خواهند بود از سیستم پرداخت بدون تماس برای تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی شامل اتوبوس‌ها، قطارها و کشتی‌ها بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران اوکلند در نظر دارند با همکاری کمپانی‌های فناوری نیوزلند به توسعه سیستم جدیدی برای سامانه حمل‌ونقل عمومی شهر بپردازند که به شهروندان امکان پرداخت هزینه آنلاین سفر خود را به ازای تردد از طریق اتوبوس‌ها، قطارها و کشتی‌های عمومی می‌دهد. این قابلیت از طریق ارائه یک کارت هوشمند سفر به شهروندان یا حتی بهره‌گیری از کارت‌های اعتباری و نرم‌افزارهای قابل نصب روی گوشی‌های تلفن همراه ممکن خواهد شد که دسترسی به همه آن‌ها به راحتی و تنها از فشار دادن یک دکمه برای ورود به صفحه پرداخت فراهم خواهد آمد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که طرح پرداخت آنلاین هزینه سفر برای وسایل حمل‌ونقل عمومی اوکلند پیش از این در شهرهای لندن در انگلستان، نیویورک در آمریکا و سیدنی در استرالیا پیاده شده و پیامدهای مثبت بسیاری را در زمینه تسهیل سفر و افزایش گرایش شهروندان به تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی به دنبال داشته است. بسیاری از ساکنان این شهرها ادعا کرده‌اند که از زمان راه‌اندازی سیستم‌های جدید، پرداخت هزینه‌های سفر به راحتی پرداخت هزینه خرید یک قهوه شده و همین امر، گرایش آن‌ها را به تردد از طریق خودروهای شهری افزایش داده است.

افزایش میلیونی مسافران حمل‎ونقل عمومی با ابتکار اوکلند

مزایای راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در اوکلند

مدیران اوکلند پیش‌بینی کرده‌اند که به دنبال راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس، تعداد مسافرانی که از طریق وسایل نقلیه عمومی به تردد می‌پردازند را به دو تا سه میلیون نفر در سال افزایش خواهند داد. علاوه بر این، برنامه‌ریزان امیدوار هستند که رویکرد جدید نقش مهمی در تسهیل سفر گردشگران، بازدیدکنندگان داشته باشد و از این طریق به جذب هرچه بیشتر آن‌ها و رونق گردشگری پایتخت نیوزلند کمک کند. در واقع مدیران بر این باور هستند که تعداد سفرهای انجام شده از طریق وسایل نقلیه عمومی تا سال ۲۰۲۴ هر سال از ۱۰۰ میلیون سفر تجاوز کند که این عدد دستاورد بسیار بزرگی برای حمل‌ونقل شهر به حساب می‌آید.

کد خبر 669341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.