نرخ مالیات ۵۰ درصد از اصناف صفر است

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده بابل درخصوص افزایش فشار مالیاتی بر اصناف گفت: نرخ مالیات ۵۰ درصد اصناف صفر است، ۴۰ درصد دیگر یعنی تا سقف ۹۰ درصد حداکثر مالیاتشان ۲۰ میلیون تومان است؛ این مشکل را سال گذشته براساس ابلاغیه‌ها با دقت دنبال کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی سعادتی‌بیشه‌سری در جلسه علنی امروز _یکشنبه چهارم تیرماه_ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار کرد: اصناف بودند که هشت میلیون شغل ایجاد کردند و در دوران جنگ، شیوع کرونا و اغتشاشات کمک‌های بسیاری به کشور کردند که لازم است قانون نظام صنفی و مالیات‌ها اصلاح شود.

وی افزود: یک پزشک شناخته‌شده به من گفت که به رئیس مجلس بگویم که وی شش تیر خورده است و روز گذشته اجراییه‌ای به مبلغ ۳۵ میلیون تومان برای خودرویی که هشت سال پیش خریده است، آمده و این فشار سنگینی است.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم ادامه داد: مالیات بر بازاریان نیز از ۲ تا ۵ میلیون به ۴۰ تا ۵۰ میلیون رسیده است، خواهش می‌کنم در این خصوص تذکر دهید. دیروز کشاورزان نیز پیام دادند که وزیر کشاورزی در سفر هفته آینده از جانب رئیس‌جمهور و رئیس مجلس مأموریت پیدا کند که قیمت برنج را اعلام کند تا نظر مافیا بشکند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: نرخ مالیات ۵۰ درصد اصناف صفر است، ۴۰ درصد دیگر یعنی تا سقف ۹۰ درصد حداکثر مالیاتشان ۲۰ میلیون تومان است، این مشکل را سال گذشته براساس ابلاغیه‌ها با دقت دنبال کردیم، هر مورد دیگری نیز باشد، تذکر دهید تا پیگیری شود. به‌طور حتم این فشار به اصناف نخواهد آمد.

کد خبر 669310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.