پیش‌بینی قیمت بیت کوین پس از گذشت از سقف ۳۱ هزار دلار

یک عضو انجمن بلاکچین ایران با بیان اینکه علت شکستن سقف ۳۱ هزار دلار افزایش نیافتن نرخ بهره آمریکا بود، گفت: بعید است که در سال جاری بیت‌کوین به سقف قبلی خود برسد و با فروکش کردن هیجانات، احتمال اصلاح وجود دارد.

جواد کیهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زمینه علت عبور بیت‌کوین از سقف یک‌ساله خود و رسیدن به سطح ۳۱ هزار دلار اظهار کرد: حرکت بیت‌کوین چند دلیل خارجی و داخلی دارد؛ اول اینکه فدرال رزرو آمریکا این ماه نرخ بهره را افزایش نداده و این اتفاق بسیار مثبتی برای بازار است. دوم اینکه چند خبر مثبت داخلی برای کریپتو و بازار رمزارزها منتشر شده است، به‌طور مثال چند مؤسسه مالی بزرگ تصمیم دارند صندوق ETF کریپتویی و بیت‌کوینی در بازار بورس آمریکا تعریف کنند که خبر مثبتی برای بیت‌کوین است.

وی با اشاره به اینکه این اخبار پر از هیجان برای بازار بود، افزود: هنوز احتمال دارد فدرال رزرو در ادامه سال نرخ بهره را افزایش دهد، هرچند که چشم‌انداز تعدیل‌شده و تورم نیز در حال کنترل است و افزایش زیادی پیدا نمی‌کند اما این افزایش حداقلی یک تا دو واحدی تا انتهای سال ۲۰۲۳ می‌تواند همچنان فشار را روی بازار نگه دارد. درواقع اتفاقات مثبت و منفی می‌تواند نوسانات بالا و پایینی را در بازار ایجاد کند و بازار کریپتو با توجه به اتفاقات داخلی و خارجی ۲۰ درصد بالا یا پایین حرکت کند.

عضو انجمن بلاکچین ایران ادامه داد: در مجموع، سال ۲۰۲۳ می‌تواند سال خوبی باشد. تقریباً می‌توان گفت از اینجا به بعد بازار متعادل و مثبت می‌شود، در واقع هرچه به انتهای سال نزدیک می‌شویم، احتمالاً روندهای صعودی آغاز خواهد شد اما بخش عمده این روندها پس از شکل‌گیری در سال آینده خواهد بود، به همین علت سال ۲۰۲۴ می‌تواند سال بهتری برای بازار کریپتو باشد.

کیهانی خاطرنشان کرد: بعید است که بیت‌کوین امسال به سقف قبلی خود برسد و با فروکش کردن هیجانات احتمال اصلاح وجود دارد اما این حرکت نه تنها باعث تثبیت کف‌های قبلی شده بلکه احتمال ایجاد کف‌های بالاتر نیز قوی کرده است و این اطمینان را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که بیت‌کوین می‌تواند کف ۲۵ هزار دلار را نگه دارد. البته کانال ۲۰ هزار دلار با اطمینان خوبی می‌تواند کف بیت‌کوین باشد و اصلاح بیت‌کوین بیشتر از کانال ۲۰ هزار دلاری ادامه پیدا نکند. این کف می‌تواند جای خوبی برای خرید سرمایه‌گذاران در ادامه سال به صورت بلندمدت باشد.

به گزارش ایمنا، سوم تیرماه ۱۴۰۲ بود که بیت کوین پس از طی کردن یک روند صعودی موفق شد پس از یک سال سقف ۳۱ هزار دلار را بشکند اما نتوانست بالای این سقف خود را تثبیت کند و هم‌اکنون حوالی ۳۰ تا ۳۱ هزار دلار در حال نوسان است.

به گفته کارشناسان، هدف بعدی بیت کوین بازه ۳۲ تا ۳۲.۷۵ هزار دلار است و در این ناحیه می‌توان انتظار اصلاح داشت، جهش این رمز ارز از اوایل هفته گذشته شروع شد و ۲۰ درصد افزایش قیمت داشت.‌

کد خبر 669307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.