نواقص کانال میان‌رود تا قبل از فصل پاییز باید رفع شود

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سابقه طغیان کانال میان‌رود گفت:ساماندهی و رفع نواقص این کانال تا قبل از فصل پاییز ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا شمس‌احسان امروز _یکشنبه چهارم‌تیرماه_ در یکصدوپنجاه‌وهفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری اظهار کرد: توجه به ایمنی و مدیریت بحران در کانال میان‌رود واقع در محدوده منطقه پنج شهرداری تهران، ضروری است.

وی با بیان اینکه کانال شرقی_غربی میان‌رود، حدود ۷۰ سال پیش ساخته شده است، افزود: بعضی اقدامات کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای جلوگیری از طغیان کانال صورت گرفت اما باید در فصل تابستان که فرصت مطلوبی برای مداخلات فنی جهت رفع خطر است، اقدامات لازم در محور شرقی_غربی برای جلوگیری از مخاطرات صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این کانال که ۹ کیلومتر طول دارد، در حال حاضر یکی از حیاتی‌ترین مسیل‌های سیل برگردان غرب تهران محسوب می‌شود و به‌صورت کلی سرریز روان‌آب حاصل از حوضچه‌های آبریز درون‌شهری و برون‌شهری مانند فرحزاد، درکه باکری، حصارک تپه نیزار و شاهین را جمع‌آوری و به رودخانه کن منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته این مسیل سابقه طغیان و ورود آب به فضاهای عمومی مانند ایستگاه متروی صادقیه، پایانه تاکسی را داشته است، گفت: کانال مورد نظر همجوار بافت مسکونی و در جنوب بلوار فردوس قرار دارد که با توجه به این موضوع توجه به بحث ایمنی و مدیریت بحران دوچندان می‌شود.

شمس‌احسان اضافه کرد: در زمان بارش‌های شدید طغیان آب، خسارات جانی و مالی در این نقاط بر مناطق بالادست و پایین دست هم اثر می‌گذارد.

کد خبر 669291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.