از جشن‌های محلی تا اطعام بزرگ غدیر

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اصفهان رویدادهای دهه ولایت را در اصفهان تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام اسماعیل دست‌افکن امروز _یکشنبه چهارم تیرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری رویدادهای دهه ولایت اظهار کرد: همان‌طور که برگزاری مراسم‌های عزاداری ماه محرم به صورت مردمی و خودجوش برگزار می‌شود، برنامه‌های محلی دهه ولایت نیز با حضور پرشور مردم می‌تواند به بهترین شکل انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر قدر غدیر را می‌دانستیم، عاشورا به‌وجود نمی‌آمد، گفت: از اهمیت عید غدیر نباید غافل شد، زیرا این عید، بزرگ‌ترین عید شیعیان است، واقعه غدیر باید شناخته شود تا مردم نسبت به جایگاه ولایت آگاه شوند.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اصفهان با اشاره به رویدادهای دهه ولایت سال گذشته، تصریح کرد: رویدادهای فرهنگی خوبی سال گذشته در جای جای شهر برگزار شد، لذا درخواست ما این است که امسال نیز همان راه ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به رویدادهای دهه ولایت گفت: امسال رویدادهای مختلفی برای گرامیداشت این ایام تدارک دیده شده است، برگزاری جشن‌های مردمی توسط هیأت‌های مذهبی، سخنرانی‌های مرتبط به مدت ۱۰ شب در شبکه اصفهان، توزیع هزاران جلد کتاب با موضوع غدیر، برگزاری ویژه برنامه‌ای با حضور اقشار مختلف در حرم حضرت زینب بنت موسی ابن جعفر (س) به مدت ۱۰ شب و پیاده‌روی بزرگ غدیر از جمله این رویدادهاست.

حجت الاسلام دست‌افکن افزود: همایش کشوری اهل تسنن، جشن عمامه گذاری و اطعام گسترده غدیر از دیگر رویدادهایی است که به مناسبت این ایام برگزار خواهد شد.

کد خبر 669286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.