ضرورت توجه بیشتر برنامه هفتم توسعه به حوزه فرهنگ

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه از جمله الزامات فعالیت‌های فرهنگی است، در این راستا بهبود سهم سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در برنامه هفتم توسعه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره سیاست‌های فرهنگی برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس، ارتقای سهم حوزه فرهنگ در بودجه عمومی کشور است. اکنون این سهم بین ۰.۵ تا یک درصد متغیر است، برهمین اساس تلاش می‌کنیم آن را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: اگر در یک بخش بودجه و اعتبارات لازم را پیش‌بینی نکنیم، نقش‌آفرینی آن حوزه کاهش پیدا می‌کند، در این راستا باید توجه داشت که بودجه از جمله الزامات فعالیت‌های فرهنگی است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود سهم سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در برنامه توسعه هفتم نیز در دستور کار قرار گرفته است. حوزه صنایع دستی و هنر سهم چندانی در برنامه هفتم توسعه ندارد و پیگیر افزایش این سهم هستیم تا شاهد ارتقای وضعیت هنر و ادب در کشور باشیم.

منتظری افزود: برای تغییر نگاه متولیان نسبت به حوزه فرهنگ نیز در تلاش هستیم. بین نوع نگاه متولیان و منزلت فرهنگ ارتباط معناداری وجود دارد. از این‌رو همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید تلاش کنیم زمینه شکل‌گیری قرارگاه فرهنگی در برنامه هفتم توسعه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: این مسئولیت را باید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده گیرد. توجه جدی به پیوست فرهنگی برنامه توسعه هفتم و اصلاح ساختار دستگاه‌های فرهنگی نیز در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید چابک شوندو موازی‌کاری نکنند تا شاهد تحولات بیشتری در این حوزه کشور باشیم.

منتظری خاطرنشان کرد: رسیدگی به حوزه عفاف و حجاب وظیفه همه دستگاه‌ها است، در این راستا مباحث کلی فرهنگی به طور طبیعی باید در این برنامه مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 669252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.