ایران رکورددار تولید فولاد / غول‌های فولادی از رشد بازماندند

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، ایران در ماه می ۲۰۲۳، به همراه روسیه بیشترین رشد در تولید را نسبت به غول‌های تولیدکننده فولاد داشته و با ۸.۸ درصد رشد تولید نسبت به ماه می ۲۰۲۲، توانسته است در این زمینه رکورددار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انجمن جهانی فولاد در گزارشی آخرین وضعیت تولید فولاد جهان در ماه می ۲۰۲۳ را منتشر کرد. بررسی تولید فولاد خام در این ماه نشان می‌دهد که آفریقا با تولید ۱.۳ تن فولاد خام، رشد ۱۸.۶ درصدی نسبت به ماه مشابه سال ۲۰۲۲ را ثبت کرده است. همچنین در آسیا و اقیانوسیه ۱۱۹.۵ میلیون تن فولاد خام تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد کاهش داشته است. تولید فولاد خام در اتحادیه اروپا نیز ۱۱.۲ درصد و تولید آمریکای شمالی ۳.۷ درصد نسبت به ماه می ۲۰۲۳ کاهش پیدا کرده است.

تولید فولاد خام در روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع ۱۱.۵ درصد و در خاورمیانه ۴. ۳ درصد افزایش پیدا کرده است. اطلاعات تکمیلی تولید فولاد خام به تفکیک منطقه در جدول زیر آمده است.

ایران رکورددار رشد تولید فولاد / غول‌های فولادی از رشد بازماندند

گزارش تولید فولاد خام در ۱۰ کشور برتر تولیدکننده، نشان می‌دهد که در ماه می ۲۰۲۳، چین ۹۰.۱ میلیون تن، هند ۱۱.۲ میلیون تن، ژاپن ۷.۶ میلیون تن، ایالات متحده ۶.۹ میلیون تن، روسیه ۶.۸ میلیون تن، کره‌جنوبی ۵۸ میلیون تن، آلمان ۳.۲ میلیون تن، برزیل ۲.۸ میلیون تن، ترکیه ۲.۹ میلیون تن و ایران ۳.۳ میلیون تن فولاد خام تولید کرده‌اند.

مقایسه فولاد تولید شده در هر یک از ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد جهان در ماه می نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که غول‌های تولید فولاد در این مدت کاهش تولید داشته‌اند اما ایران با رشد ۸.۸ درصدی تولید همپای روسیه رشد کرده و توانسته است غول‌های بزرگ فولادی دنیا را شکست دهد.

این در حالی است که تولید فولاد خام چین ۷.۳ درصد و در ترکیه ۱۰.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

ایران رکورددار رشد تولید فولاد / غول‌های فولادی از رشد بازماندند

تولید ۳.۳ میلیون تنی فولاد ایران در حالی اتفاق افتاده است که کشورهای فولادی خاورمیانه (ایران، قطر، عربستان و امارات) در ماه می ۲۰۲۳، در مجموع توانسته‌اند ۴.۴ میلیون تن فولاد تولید کنند، به عبارتی ایران یک‌تنه در این ماه توانسته است ۷۵ درصد از تولید این منطقه را به نام خود ثبت کند، البته قابل ذکر است که ایران بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه است و هر ماه تولید بیشتری از سایر کشورهای این منطقه دارد.

در میان ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد جهان، در ماه می بزرگترین تولیدکننده جهان (چین) رشد ۷.۳- درصدی داشته است، رشد تولید کشورهایی مانند ژاپن، آمریکا، برزیل و ترکیه نیز در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته منفی بوده است، آلمان رشد خفیف ۰.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. تولید فولاد خام توسط دومین تولیدکننده برتر جهان در ماه می ۴.۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

قابل ذکر است که در ماه می ۲۰۲۳، در مجموع ۶۳ کشور توانستند ۱۶۱.۶ میلیون تن فولاد تولید کنند، همچنین تولید فولاد در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 669245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.