از کشف جسد در خانه متروکه تا قتل با ضربات چوب دستی

کشف جسد در خانه متروکه، دستگیری رباینده دختر ۲.۵ ساله در شیراز، قتل با ضربات چوب دستی، مرگ جوان تهرانی زیر تیغ حراجی و قتل مسلحانه مقابل بخشداری نهاوند را در بسته خبری حوادث ایمنا، بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته جمعه دوم تیرماه، کشف جسد مرد جوانی در خانه متروکه‌ای در غرب تهران از سوی مردم به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد. با اعلام این خبر، تیم بررسی صحنه جرم با دستور قاضی امیرحسین علیمردان؛ بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جنایی، پای در خانه مورد نظر گذاشتند و با جسد مرد میان‌سالی مواجه شدند که به دلایل نامشخصی فوت کرده بود.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، متوفی که معتاد بوده در این خانه تنها زندگی می‌کرده و همسایه‌ها بخاطر بوی تعفن متوجه شدند وی به کام مرگ فرو رفته و بلافاصله موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده‌اند. با دستور قاضی علیمردان از شعبه دهم دادسرای امور جنایی، جسد متوفی برای مشخص شدن علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

دستگیری رباینده دختر ۲.۵ ساله در شیراز

سرهنگ کاووس حبیبی؛ رئیس پلیس آگاهی استان فارس، اظهار کرد: روز بیست‌وهشتم خرداد، در یکی از محله‌های شیراز دختری ۲.۵ ساله توسط فردی ربوده شد. این کودک هنگامی که مادرش درون یک مغازه و خود در حال بازی بود، توسط فرد آدم‌ربا، ربوده می‌شود.

وی افزود: پلیس با اطلاع از این حادثه بلافاصله وارد عمل می‌شود، هویت آدم‌ربا را شناسایی می‌کند و متهم که عرصه را بر خود تنگ می‌بیند و متوجه حضور پلیس می‌شود، بعد از ربودن یک جفت گوشواره و یک عدد النگوی کودک، او را در اطراف پارکی رها کرده و متواری می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی فارس خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در کمتر از سه روز، مخفیگاه فرد آدم‌ربا و سارق را شناسایی و او را دستگیر کنند. فرد آدم‌ربا، انگیزه خود از این اقدام مجرمانه را ربودن طلاهای کودک اعلام کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

قتل با ضربات چوب دستی

سرهنگ محمد رستمی؛ فرمانده انتظامی تالش، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس مبنی بر وقوع نزاع و درگیری در یکی از بخش‌های شهرستان تالش، مأموران انتظامی بلافاصله برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند. پس از حضور پلیس در محل حادثه مشخص شد، درگیری بین دو نفر اتفاق افتاده و پیش از حضور مأموران انتظامی، ضارب از محل متواری شده است.

وی افزود: در این درگیری مردی ۳۴ ساله بر اثر اصابت چوب دستی به سرش به شدت مجروح، توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شد، اما بر اثر شدت جراحت وارده در بیمارستان جان باخت. مأموران پلیس آگاهی پس از تحقیقات همه جانبه و انجام اقدامات فنی قاتل را شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش گفت: متهم دستگیر شده که پسری ۱۸ ساله بود در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف و علت قتل را اختلاف شخصی اعلام کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

مرگ جوان تهرانی زیر تیغ حراجی

ظهر روز جمعه دوم تیرماه، کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های معروف تهران، مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت این مرکز درمانی از طریق تماس تلفنی به قاضی امیرحسین علیمردان؛ بازپرس ویژه قتل شعبه دهم دادسرای امور جنایی، گزارش کردند.

با اعلام این خبر، تیم تحقیق با دستور قاضی جنایی پای در سردخانه این بیمارستان گذاشتند و با جسد مرد جوانی مواجه شدند که فوت کرده بود. بررسی‌های ابتدایی نیز نشان می‌داد، متوفی هنگام عمل جراحی فوت کرده است. تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، متوفی که از بیماری گوارش رنج می‌برده برای اقدامات درمانی به این بیمارستان مراجعه، اما هنگام جراحی فوت می‌کند.

خانواده مرد جوان به خاطر این حادثه شکایت خود را تحت عنوان قصور پزشکی از کادر درمان مطرح کرده‌اند و با دستور قاضی علیمردان از شعبه دهم دادسرای امور جنایی، جسد متوفی برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل و پرونده برای رسیدگی قضائی به دادسرای ناحیه ۲۶ (جرایم پزشکی) ارجاع داده شد.

قتل مسلحانه مقابل بخشداری نهاوند

محمد صمدی؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان، اظهار کرد: بیست‌وسوم خردادماه، یک نفر در شهر نهاوند از توابع شهرستان تاکستان مورد اصابت گلوله اسلحه شکاری قرار گرفت و جان باخت. پس از این حادثه، رئیس حوزه قضائی خرمدشت به جانشینی از بازپرس و کارآگاهان جنایی برای بررسی بیشتر پرونده در محل حادثه حضور پیدا کرد و تحقیقات همه جانبه صورت گرفت.

وی افزود: در حال حاضر پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل و یک نفر به اتهام معاونت در قتل بازداشت و قاتل متواری شده است. تحقیقات و بررسی‌ها جهت شناسایی مخفیگاه متهم ادامه دارد.

کد خبر 669242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.