تلاش مدیریت استان رفع مشکلات زاینده‌رود است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: بر حسب نظر و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور دولت سیزدهم نیمه پر لیوان را می‌نگریم و تمام تلاش و همت مدیریت استان در راستای حل‌وفصل امور مرتبط با حوضه آبریز زاینده‌رود و رسیدگی به سایر مشکلات استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهران زینلیان امروز _شنبه سوم تیرماه_ در نشستی با اصناف و کشاورزان حوضه آبریز زاینده‌رود در استانداری اصفهان اظهار کرد: امروز اصفهان و زاینده‌رود همچون بیماری است که باید برای احیای آن به سرعت تصمیم‌گیری و اقدام کرد.

وی افزود: ما بر حسب نظر و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور دولت سیزدهم نیمه پر لیوان را می‌نگریم و تمام تلاش و همت مدیریت استان در راستای حل فصل امور مرتبط با حوضه آبریز زاینده‌رود و رسیدگی به سایر مشکلات استان است.

معاون استاندار اصفهان تصریح کرد: برنامه ما در استان و در وزارت نیرو با نگاه امیدآفرین همراه است اما از سرعت کار در این بخش رضایت نداریم. امروز در تلاش هستیم مسائل و مشکلات کمتر و کمتر شود و در نهایت به حل مسائل بینجامد.

زینلیان با اشاره به اینکه مسئله آب فقط مربوط به معیشت و کشاورزان نیست، بلکه احیای حیات یک تمدن بزرگ در فلات مرکزی ایران است، افزود: طی چند سال اخیر شاهد رویدادها و حوادثی هستیم که هر از گاهی شماری از آنها از جمله در موضوع ریزگردها یا فرونشست و محیط زیست رسانه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه همه تلاش مدیران استان اصفهان در کنار سایر مجموعه‌ها و اصناف حل‌وفصل مسائل مرتبط با حوضه زاینده‌رود است، ادامه داد: کشاورزان اصفهان با وجود همه مشکلات و مسائلی که داشته‌اند اما همواره پای کار نظام اسلامی بوده‌اند.

معاون استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه بیش از ۹۷ درصد از مساحت حوضه آبریز زاینده‌رود در استان اصفهان قرار گرفته است، ادامه داد: نام «استان اصفهان» و «زاینده‌رود» به یکدیگر گره خورده است و به همین دلیل حساسیت بالایی نسبت به این دو موضوع وجود دارد.‌

به گزارش ایمنا، در این نشست شماری از کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی حوضه آبریز زاینده‌رود مسائل و مشکلاتشان را در حضور معاون وزیر نیرو و دیگر مسئولان مطرح کردند. عمل به وعده‌ها و مصوبات وزیر و وزارت نیرو در دولت سیزدهم، رعایت عدالت همراه با نظارت در هر دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری در حوزه صدور مجوزها و تخصیص آب همچنین تغییر دیدگاه نسبت به زاینده‌رود همچون دریاچه ارومیه از جمله مباحث و مسائلی بود که در این نشست مطرح شد.

کد خبر 669169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.