دریافت استعلام ایمنی برای ساختمان‌های بیش از ۵ طبقه الزامی است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: مالکان ساختمان‎‌های مسکونی پنج طبقه روی پیلوت، ملزم به دریافت استعلام ایمنی از سازمان آتش‌نشانی هستند.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی با اشاره به لزوم انجام استعلامات برای ساخت‌وساز از سازمان آتش‌نشانی اظهار کرد: در قانون به صراحت بیان شده است که تمام ساختمان‌ها در زمان طراحی و ساخت‌وساز باید از سازمان آتش‌نشانی استعلام بگیرند و منطبق با ضوابط روز دنیا که چکیده آن در مباحث مقررات ملی ساختمان به‌خصوص مبحث شماره ۳ گردآوری شده است، ساخت‌وسازها انجام شود و این سازمان نیز موظف به نظارت است.

وی با بیان اینکه مالکان ساختمان‌های مسکونی پنج طبقه روی پیلوت، ملزم به دریافت استعلام ایمنی از سازمان آتش‌نشانی هستند، افزود: اگر ساختمانی کمتر از پنج طبقه بود، در دریافت استعلام ایمنی الزام وجود ندارد اما تمام نظارت و بررسی ضوابط ایمنی و ساخت‌وساز بر عهده مهندسان ناظر ساختمان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: به‌جز ساختمان‌های مسکونی، تمام کاربری‌ها اعم از تجاری، بیمارستان یا هتل، از یک تا ۲۰ طبقه باید از سازمان آتش‌نشانی استعلام ایمنی شود.

وی با اشاره به تغییر کاربری ساختمان‎‌ها خاطرنشان کرد: در سطح شهر با ساختمان‌های مسکونی زیادی مواجه هستیم که به‌حالت کلینیک یا تجاری استفاده می‌شود، لذا باید در نظر داشت که ضوابط معماری ساختمان‌های مسکونی با معماری تجاری و دیگر کاربری‌ها متفاوت است، همچنین اهمیت موضوع ایمنی در ساختمان‌ها دسته‌بندی می‌شود.

آتشپاد مطلبی با بیان اینکه برای تغییر کاربری‌ها باید به شهرداری و آتش‌نشانی مراجعه شود، گفت: در بسیاری از موارد تغییر کاربری امکان‌پذیر نیست و ظرفیت و طراحی آن ساختمان اجازه این اقدام را نمی‌دهد، بنابراین یک معمار با خلاقیت می‌تواند با در نظر گرفتن ضوابط، بهترین طراحی را با ایمنی بالا در اختیار کارفرما قرار دهد.

کد خبر 669111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.