ازبکستان میزبان جام‌ جهانی ۲۰۲۴ فوتسال / با سهمیه اختصاص‌یافته به هر قاره آشنا شوید

کشور ازبکستان میزبان دهمین دوره جام‌ جهانی فوتسال (۲۰۲۴) خواهد بود که برای اولین‌بار با ۲۴ تیم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جلسه فیفا که بیست‌وسوم ماه‌ژوئن (روز گذشته) به‌انجام رسید، ازبکستان به‌عنوان میزبان جام‌جهانی فوتسال بعدی انتخاب شد و برهمین اساس دهمین دوره جام‌جهانی فوتسال از چهاردهم سپتامبر تا ششم اکتبر ۲۰۲۴ در ازبکستان برگزار می‌شود. به این ترتیب ازبکستان میزبان دهمین دوره جام‌جهانی فوتسال خواهد بود. این رقابت‌ها در قالب یک رویداد ۲۴ تیمی (برای نخستین‌بار پس از تصویب در فدراسیون جهانی فوتبال) برگزار خواهد شد.

اکثر اهالی فوتسال معتقدند این تصمیم فیفا که ازبکستان را به‌عنوان میزبان جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتسال ۲۰۲۴ انتخاب کرده است، بسیاری از مفسران فوتسال را که از ماه‌ها قبل اعلام کرده بودند مراکش به‌عنوان میزبان مسابقات انتخاب می‌شود، شوکه می‌کند.

در نتیجه، ازبکستان اولین کشوری است که به جام‌جهانی ۲۰۲۴ با نسخه جدید ۲۴ تیمی راه پیدا کرده است. ۲۰ تیم دیگر نیز براساس اعلام فیفا سهمیه‌بندی شده‌اند و به این ترتیب چهار تیم دیگر از قاره آسیا، سه تیم از قاره آفریقا، چهار تیم از آمریکای مرکزی و شمالی، چهار تیم از آمریکای‌جنوبی و یک تیم از قاره اقیانوسیه به‌همراه هفت تیم از قاره اروپا می‌توانند در جام‌جهانی ۲۰۲۴ فوتسال حضور داشته باشند.

فوتسال طی دهه گذشته در ازبکستان رشد زیادی داشته است و گرگ‌های سفید در سال ۲۰۱۶ برای اولین‌بار در جام جهانی فوتسال شرکت کردند و در سال ۲۰۲۱ به مرحله حذفی رسیدند. ازبکستانی‌ها یکی از حساس‌ترین بازی‌های تاریخ این مسابقات را با نتیجه ۹ بر ۸ مقابل ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی واگذار کردند. همچنین چهار نایب‌قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دیگر افتخارات میزبان بعدی جام جهانی به‌شمار می‌روند.

کد خبر 669103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.