آفات ۴ هزار هکتار فضای سبز شهر اصفهان کنترل می‌شود

رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: سم‌پاشی به‌صورت موضعی براساس مورد و در ساعات خنک روز انجام می‌شود، اما زمان سم‌پاشی‌های عمومی از ساعت ۲۴:۰۰ تا قبل از اذان صبح است که در این راستا تلاش می‌کنیم آفات و بیماری‌‎های چهار هزار هکتار فضای سبز شهر را کنترل کنیم.

امیر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز در راستای حفظ و نگهداری عرصه‌های فضای سبز هر ساله به روش‌های مختلف اقدام به کنترل آفات و بیماری‌ها می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های تلفیقی که در کنترل آفات و بیماری‌ها مجبور به استفاده آن هستیم، روش مبارزه شیمیایی بر علیه آفات عمومی شهر است، افزود: دو مرحله مبارزه شیمیایی انجام می‌شود که یک مرحله در فروردین‌ماه و دیگری در خردادماه به‌صورت شبانه و به مدت ۱۰ شب انجام می‌شود.

رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد سموم شیمیایی پایه گیاهی دارد و زیست‌پذیر است، تصریح کرد: برای حدود ۳۰ درصد باقی‌مانده، از سموم شیمیایی دارای مجوز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه کنترل آفات عمومی شهر طی دو مرحله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سم‌پاشی بعضی آفات و بیماری‌ها که به‌صورت موضعی است در این دو پیک انجام نمی‌شود، زیرا هرساله به‌طور مداوم و مستمر این مبارزه را علیه آفات و بیماری‌ها انجام می‌دهیم.

رضایی ادامه داد: سم‌پاشی به‌صورت موضعی بر اساس مورد و در ساعات خنک روز انجام می‌شود، اما سم‌پاشی‌های عمومی در دو بازه زمانی ۲۲:۰۰ و از ۲۴:۰۰ تا قبل از اذان صبح است؛ تلاش می‌کنیم آفات و بیماری‌های چهار هزار هکتار فضای سبز شهر را کنترل کنیم.

کد خبر 669082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.