تعریض بزرگراه شهید خرازی به درخواست پلیس راهور شهرستان/ لزوم توجه به هوشمندسازی زیرساخت‌ها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بزرگراه شهید خرازی ترافیک سنگینی دارد، افزود: برای بهبود این وضعیت باید اقدامات لازم انجام شود، لذا پلیس راهور شهرستان درخواست تعریض این محور در نقطه مشخصی را ارائه داده است که این اقدام در دستور کار قرار گرفت.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه بزرگراه شهید خرازی، رینگ‌های دوم و سوم ترافیکی شهر اصفهان را پوشش می‌دهد، از دیرباز مشکل ترافیکی داشته است و حتی در زمان طراحی این بزرگراه باید نسبت به این موضوع دقت لازم به‌وجود می‌آمد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگراه شهید خرازی ترافیک سنگینی دارد، افزود: برای بهبود این وضعیت باید اقدامات لازم انجام شود، لذا پلیس راهور شهرستان نیز درخواست تعریض این محور در نقطه مشخصی را ارائه داده است که این اقدام در دستور کار قرار گرفت و عملیات عمرانی آن در زمان شب با کمترین میزان بار ترافیکی انجام می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم تعریض بخشی از بزرگراه شهید خرازی، مشکل ترافیک آن را به‌طور کامل رفع نخواهد کرد، بلکه تراکم ترافیک را تا حد زیادی در آن نقطه کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: مشکل ترافیک اصفهان به دلیل حجم خودروها و تردد روزانه آنها در سطح شهر به‌ویژه بزرگراه‌ها به شدت زیاد است، لذا باید اقدامات لازم برای کاهش ترددهای غیرضرور انجام شود که بخشی از آن با انجام اقدامات نرم‌افزاری محقق خواهد شد.

قربانی گفت: فرهنگ‌سازی، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی، انجام اقدامات قانونی برای جلوگیری از ورود خودروهای تک‌سرنشین به بزرگراه‌ها و انجام اقدامات فیزیکی و عمرانی، به ترتیب از جمله اقداماتی است که می‌تواند به کاهش ترافیک کمک کند.

وی با بیان اینکه بحث هوشمندسازی یکی از موضوعات اساسی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است، تاکید کرد: یکی از حوزه‌هایی که هوشمندسازی می‌تواند خود را بهتر و بیشتر در آن نشان دهد، حمل‌ونقل و ترافیک است، البته بخشی از زیرساخت‌های مربوط به حوزه هوشمندسازی در شهر اصفهان فراهم است و باید اقدامات بعدی نیز انجام شود تا هوشمندسازی بر اساس نسبت تقاضا و ظرفیت موجود صورت گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا نقطه مطلوب در حوزه هوشمندسازی فاصله داریم و باید هرچه سریع‌تر این بستر را فراهم کنیم، زیرا زیرساخت‌های موجود ترافیکی، پاسخگوی نیاز اصفهان نیست.

کد خبر 669062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.