دریافت کارت آزمون مدارس نمونه‌ دولتی آغاز شد/ رقابت ۱۲۰ دقیقه‌ای ۶۰ هزار دانش‌آموز اصفهانی

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری گفت: کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی از امروز (شنبه) از طریق سامانه ثبت‌نام در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

عباس سلطانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فرآیند برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی، اظهار کرد: دستورالعمل آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور در اسفندماه ۱۴۰۱ به تمام مدارس دوره اول متوسطه ابلاغ و در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، فرآیند ثبت‌نام متقاضیان انجام شد.

وی افزود: کارت ورود به جلسه آزمون از امروز _شنبه سوم تیرماه_ از طریق سامانه ثبت‌نام در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا در جلسه آزمون ورودی همراه خود داشته باشند. تمام سوالات از محتوای کتب درسی پایه نهم طرح می‌شود. برای این آزمون ۱۰۰ سوال در هفت ماده درسی پایه نهم مربوط به کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ طراحی شده است که داوطلبان باید در ۱۲۰ دقیقه به سوالات پاسخ دهند. تلاش می‌کنیم مطابق دستورالعمل ارسالی تا هفته ابتدایی مردادماه نتایج آزمون ورودی نمونه دولتی را اعلام کنیم تا دانش‌آموزان ثبت‌نام قطعی خود را مدارس انجام دهند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری تصریح کرد: ملاک حضور و انجام آزمون پس از ثبت‌نام، کسب معدل حداقل ۱۷ دانش‌آموزان در امتحانات خردادماه (معدل ارزشیابی کتبی خرداد) بدون اعمال نمره مستمر است. برای اعلام نتیجه، نمره کل آزمون هر داوطلب از دو بخش تشکیل شده است که معدل امتحانات کتبی خرداد، ۵۰ درصد و ۵۰ درصد دیگر از نمره کسب‌شده در آزمون ورودی حاصل می‌شود. سال جاری حدود ۶۰ هزار دانش‌آموز پس از پذیرش در آزمون، وارد مدارس دوره دوم متوسطه نمونه‌دولتی خواهند شد.

وی با اشاره به چگونگی ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه در مدارس نمونه دولتی، ادامه داد: براساس ماده ۱۸ شیوه‌نامه اجرایی مدارس نمونه دولتی، اگر در مدرسه‌ای به دلایل مختلف مانند نقل و انتقال بین مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی ظرفیت خالی برای ثبت‌نام در پایه‌های یازدهم و دوازدهم ایجاد شود، مناطق آموزش و پرورش با تصمیم اداره کل آموزش و پرورش استان می‌توانند آزمون تکمیل ظرفیت را برگزار کنند؛ بنابراین دانش‌آموزان برای آگاهی از فرآیند برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت می‌توانند به مدارس نمونه دولتی و آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل خود مراجعه کنند و اطلاعات لازم را به دست آورند.

سلطانیان با بیان اینکه مدارس نمونه دولتی برای ثبت‌نام، نباید شهریه‌ای از والدین دریافت کنند، خاطرنشان کرد: این مدارس نیز دولتی هستند. اما پس از شروع سال تحصیلی در مهرماه بر اساس تصمیمات شورای مدرسه بابت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و در چارچوب دستورالعمل و ضوابط بخشنامه فوق‌برنامه که در سنوات گذشته به استان‌ها ابلاغ شده می‌توانند براساس مجوز دریافتی از شورای آموزش و پرورش استان نرخ شهریه برای فوق برنامه را مشخص و در طول سال تحصیلی نسبت به ارائه خدمات فوق برنامه اقدام کنند.

کد خبر 669052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.