تورم ماهانه به کمترین مقدار خود در ۱۵ ماه اخیر رسید

بررسی مقادیر تورم در این ماه نشان می‌دهد که تورم ماهانه در ۱۵ ماه گذشته کمترین مقدار خود را در خردادماه ۱۴۰۲ به ثبت رسانده است، به عبارت دیگر از فروردین‌ماه ۱۴۰۱ که مقدار تورم ماهانه ۲.۷ درصد ثبت شد این مقدار تا خردادماه سال جاری نتوانست مقدار کمتر از ۲.۲ درصد را به ثبت برساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته _ جمعه دوم تیرماه ۱۴۰۲_ مرکز آمار جزئیات شاخص قیمت مصرف کننده در خردادماه را منتشر کرد، بر اساس این گزارش عدد شاخص قیمت مصرف‌کننده به ۱۸۹.۳ رسید، این عدد نسبت به ماه قبل دو درصد، نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲.۶ درصد و در ۱۲ ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است. تورم نقطه‌ای نیز در خردادماه ۴۲.۶ درصد اعلام شد که نسبت به ماه گذشته ۱۲ واحد درصد کاهش را ثبت کرد.

اما بررسی مقادیر تورم در این ماه نشان می‌دهد که تورم ماهانه در ۱۵ ماه گذشته کمترین مقدار خود را در خردادماه ۱۴۰۲ به ثبت رسانده است، به عبارت دیگر از فروردین ۱۴۰۱ که مقدار تورم ماهانه ۲.۷ درصد ثبت شد، این مقدار تا خردادماه سال جاری نتوانست مقدار کمتر از ۲.۲ درصد را به ثبت برساند. قابل ذکر است که تورم ۱۰.۶ درصدی در خردادماه ۱۴۰۱ به علت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود.

تورم ماهانه به کمترین مقدار خود در ۱۵ ماه اخیر رسید

کد خبر 669028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.