ذوب‌آهن بدهی‌اش را با همه وزنه‌برداران تسویه کرد / المپیکی می‌شوم

"مصدومیتی که برای من به‌وجود آمد باعث شد کسب سهمیه المپیک در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد اما معتقدم حکمت خدا بود و مطمئنم با شناختی که از توانایی‌های خودم دارم، سهمیه پاریس را در بازی‌های آتی به‌دست خواهم آورد."

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول معتمدی، قهرمان وزنه‌برداری جهان که در مسابقات لیگ برتر سال گذشته همراه با ذوب‌آهن از ناحیه دست دچار مصدومیت شدید شد، پس از شش‌ماه با انجام عمل‌جراحی و پشت‌سر گذاشتن دوران ریکاوری این روزها سخت تلاش می‌کند تا در فرصت باقی‌مانده برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس تلاش کند و در فرانسه باز هم به‌عنوان یکی از مدعیان نخست برای کاروان ایران، مدال‌های خوش‌رنگی به ارمغان بیاورد.

معتمدی که در عضویت باشگاه ذوب‌آهن اصفهان قرار دارد دو تورنمنت مهم جهانی در کلمبیا و آسیایی در کره‌جنوبی که هر دو برای کسب سهمیه المپیک بودند را از دست داد اما در مسابقات گزینشی کوبا نام خود را در بین شرکت‌کننده‌ها قرار داد تا همچنان شانس خود را برای کسب این سهمیه حفظ کند. ستاره پرافتخار وزنه‌برداری اصفهان و ایران در زمان بدی دچار مصدومیت شد اما سخت در تلاش است تا حق خودش را روی تخته بگیرد.

خبرنگار ایمنا در روزهایی که رسول معتمدی در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری به‌سر می‌برد، با وی درباره آخرین وضعیت مصدومیتش، شرایط اردوی تیم ملی و فدراسیون، رقابت‌های پیش‌رو، باشگاه ذوب‌آهن و چند ماجرای دیگر به گفت‌وگو پرداخته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید؛

در مدت‌زمان ریکاوری به‌خوبی تمرین کردم

بعد از آن مصدومیتی که برایم به‌وجود آمد مراحل درمانی‌ام را مدتی در تهران تحت‌نظر دکتر نوروزی و خانم محمدی پشت‌سر گذاشتم و برهه‌ای نیز در شهر خودم مشغول بازتوانی بودم. طی این مدت نیز بیشتر روی تمرینات بدنسازی به‌خصوص در ناحیه دستی که دچار مصدومیت شده بود، کار می‌کردم. اما خدا را شکر رفته‌رفته با نظر جراح و پزشک معالجم، دکتر کامرانی مجوز حضور در تمرینات را گرفتم و توانستم با مشورت و نظر کادر فنی و فدراسیون به اردوی تیم ملی بازگردم.

ذوب‌آهن بدهی‌اش را با همه وزنه‌برداران تسویه کرد/ مصدومیتم حکمت خدا بود؛ المپیکی می‌شوم

مصدومیت دستم به‌طور کامل برطرف نشده است

هنوز دستم به‌صورت کامل بهبود پیدا نکرده و قدرت اولیه‌اش را به‌دست نیاورده منتهی با توجه به صدور مجوز پزشکی، اوضاع دستم خوب است و پس از گذشت شش‌ماه از زمان جراحی می‌توانم تمرینات سبک را آغاز کنم. اما برای زدن وزنه‌هایی که به آمادگی ۱۰۰ درصد نیاز دارد، همچنان به زمان بیشتری نیاز دارم. خوشبختانه در اولین مرحله گزینشی المپیک نیز در حاشیه مسابقات کوبا شرکت کردم تا در چرخه المپیک بمانم.

با مشورت کادر فنی و فدراسیون به تمرینات برگشتم

کم‌کم با مشورت کادر فنی از جمله آقایان نصیرشلال و زارع، تمریناتم را انجام می‌دهم و از طرفی با مجموعه فدراسیون و آقای انوشیروانی هماهنگ هستم تا این روند را به‌خوبی طی کنم و بتوانم در مسابقات گزینشی آینده موفق باشم. البته این مسئله به قرار گرفتن در شرایط مسابقه بستگی دارد که انشاالله پرقدرت‌تر بتوانم به میادین بازگردم و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کنم.

مطمئنم سهمیه المپیک را می‌گیرم اما عجله نمی‌کنم

مطمئنم سهمیه المپیک را در گزینش‌های آتی به‌دست می‌آورم اما زمان زدن رکورد مجموع برای کسب ورودی المپیک، به آینده و مسابقات بستگی دارد. انشاالله روند مثبت را ادامه دهم و رکورد خوبی را به‌ثبت برسانم؛ این نکته هم مورد اهمیت است که باید آرام و بدون عجله به‌سمت جلو حرکت کنم و نمی‌شود صرفاً روی نتیجه تمرکز کرد.

ذوب‌آهن بدهی‌اش را با همه وزنه‌برداران تسویه کرد/ مصدومیتم حکمت خدا بود؛ المپیکی می‌شوم

با تمام توان برای موفقیت در المپیک تلاش می‌کنم

چه در ایران و چه در کل دنیا همه برای موفقیت و کسب مدال در المپیک تلاش می‌کنند، چرا که المپیک بالاترین سطح مسابقات ورزشی دنیا است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. با تمام توان و انگیزه جلو می‌روم تا نماینده ایران در پاریس باشم.

مصدومیتم حکمت خدا بود

با توجه به وزنه‌هایی که قبل از مسابقات قهرمانی جهان کلمبیا زده بودم احتمال جابه‌جایی رکورد و کسب مدال بالا بود اما از نظر خودم مصدومیتی که برایم رقم خورد حکمت خدا بود و آن را به فال نیک می‌گیرم. اگر بخواهم گذشته را کنکاش کنم چیزی نصیبم نمی‌شود؛ به‌طور قطع اگر مصدوم نمی‌شدم علاوه‌بر کسب مدال، به‌دست آوردن سهمیه المپیک در هاله‌ای از ابهام قرار نمی‌گرفت اما در حال حاضر هم هم چیزی عوض نشده است، توانایی‌های خودم را می‌دانم و با انگیزه فراوان برای بهترین اتفاقات تلاش می‌کنم.

همه‌چیز در اردوی تیم ملی خوب است

شرایط اردوهای تیم ملی خوب است و امیدوارم بتوانیم در همه اوزان با حمایت و کمک‌های کادر فنی تیم ملی و مجموعه مدیریتی فدراسیون نتایج خوبی را در تمام بازی‌های پیش‌رو از جمله بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان و در ادامه المپیک کسب کنیم. اردوها نیز تا زمان اعزام به مسابقات تداوم دارد و در کنار یکدیگر برای بهترین دستاوردها تلاش می‌کنیم‌.

ذوب‌آهن بدهی‌اش را با همه وزنه‌برداران تسویه کرد/ مصدومیتم حکمت خدا بود؛ المپیکی می‌شوم

پس از سال‌ها، تجهیزات کامل به اردوی تیم ملی آورده شد

تجهیزات لازم و جدید فدراسیون جهانی پس از سال‌ها با تلاش‌ها و پیگیری‌های دکتر انوشیروانی به اردوی تیم اضافه شد و همه‌چیز در اردوی تیم ملی خوب است.

مثلث اسطوره‌های وزنه‌برداری به‌سود آینده تیم ملی

حضور همزمان سجاد انوشیروانی، بهداد سلیمی و نواب نصیرشلال که هرکدام قهرمانان جهان و المپیک و بزرگان تاریخ ورزش کشورمان هستند، می‌تواند نویدبخش اتفاقات فوق‌العاده برای وزنه‌برداری کشور باشد، چرا که همه آن‌ها صاحب عنوان و تجربه‌های گران‌قیمتی هستند که اگر در اختیار جوانان قرار گیرد، شاهد تاریخ‌سازی‌های نسل جدید وزنه‌برداری ایران خواهیم بود.

در حال حاضر درباره رکوردزنی صحبت نمی‌کنم

از وضعیت خودم درباره آخرین رکوردی که ثبت کرده‌ام چیزی نمی‌گویم تا آمادگی کامل را به‌دست بیاورم و بعداً درخصوص آن صحبت می‌کنیم‌.

وضعیتم با ذوب‌آهن مشخص نیست؛ طلبم را پرداخت کردند

در لیگ برتر قرارداد همه وزنه‌برداران با تیم‌ها یک‌ساله است و هنوز چیزی برای فصل آینده مشخص نیست. یک‌سری حواشی در ذوب‌آهن وجود داشت اما خوشبختانه مبلغ قرارداد همه وزنه‌برداران از جمله من به‌طور کامل پرداخت شد و با تسویه‌حسابی که صورت گرفت به‌نظرم ذوب‌آهن آمادگی کامل را برای حضور پرقدرت در فصل آینده رقابت‌ها دارد. مجموعه باشگاه ذوب‌آهن همیشه به وزنه‌برداری لطف دارد و چندین سال است با تیم‌داری از ما حمایت می‌کند.

ذوب‌آهن بدهی‌اش را با همه وزنه‌برداران تسویه کرد/ مصدومیتم حکمت خدا بود؛ المپیکی می‌شوم

تعداد تیم‌های لیگ برتر وزنه‌برداری باید بیشتر شود

اگر تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر وزنه‌برداری بیشتر شود، سطح مسابقات پویاتر خواهد شد و روند دیده‌شدن این رشته در جامعه تاثیرگذارتر از قبل می‌شود.

در المپیک در همان دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه خواهم زد

گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با تغییر احتمالی وزن بود اما با توجه به اینکه وزن خودم یعنی ۱۰۲ کیلوگرم در المپیک وجود دارد، تغییر وزن نخواهم داشت و چه در مسابقات انتخابی و چه المپیک برای دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه خواهم زد.

برای علی مرادی آرزوی سلامتی می‌کنم

بهتر است که به گذشته برنگردیم، صحبت کردن راجع‌به دوران حضور علی مرادی در فدراسیون درست نیست؛ هرچه بود گذشت و تمام شد. یک‌سری کم‌وکاستی‌هایی وجود داشت که بچه‌ها را اذیت می‌کرد و باعث شد که حواشی بالا برود. البته با آمدن آقای انوشیروانی این مشکلات برطرف شد. ضمن اینکه در حال حاضر آقای مرادی در بستر بیماری است و برایش آرزوی سلامتی و بهبودی دارم، انشاالله سلامتی‌اش را دوباره به‌دست بیاورد و به آغوش خانواده برگردد.

کد خبر 669025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.