مسابقات والیبال قهرمانی جهان دو سال یک‌بار برگزار می‌شود

براساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال، مسابقات قهرمانی جهان از این پس به‌جای چهار سال، هر دو سال یک‌بار برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات والیبال قهرمانی جهان که پیش از این هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شد و آخرین قهرمان آن نیز ایتالیا بوده است از این پس با تصویب سازمان جهانی والیبال FIVB هر دو سال یک‌بار برگزار خواهد شد.

سازمان جهانی والیبال علاوه بر دو سال یک‌بار کردن مسابقات همچنین تعداد تیم‌های حاضر در این تورنمنت را از ۲۴ به ۳۲ تیم در هر دو بخش زنان و مردان افزایش داده است. با این تغییرات به‌وجود آمده جدیدترین دوره مسابقات قهرمانی جهان به جای سال ۲۰۲۶ به یک سال زودتر یعنی ۲۰۲۵ برگزار می‌شود تا با مسابقات المپیک تداخل نداشته باشد.

همچنین اکثر تیم‌هایی که می‌خواهند سهمیه این مسابقات را بگیرند باید از طریق رنکینگ فدراسیون جهانی راهی قهرمانی جهان شوند، و تنها سه قهرمان قاره‌ها جواز حضور مستقیم در قهرمانی جهان را به دست خواهند آورد.

ضمن اینکه نحوه جدید مسابقات قهرمانی جهان بدین‌گونه است که سی‌ودو تیم در هشت‌گروه چهار تیمی قرار خواهند گرفت و از هر گروه دو تیم به مرحله یک‌شانزدهم پایانی صعود خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، لازم به‌ذکر است که مسابقات قهرمانی جهانی که در یک‌سال قبل از المپیک برگزار شوند سهمیه مستقیم المپیک خواهد داشت تا اینگونه FIVB با این قانون جدید به این تورنمنت اعتباری تازه ببخشد. میزبان اولین دوره قهرمانی جهان با فرمت جدید به زودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 669011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.